Hvordan til å tegne grafen til Y -aksen som en brøk

Lineære ligninger graf som en rett linje ved hjelp av skråningen snappe form av y = mx + b , der " m " er skråningen og "b" er y -aksen , eller punktet der linjen krysser Y-aksen . Den y - aksen kan brukes til å finne flere poeng for linjen . Skråningen , som representerer bevegelse på y- aksen , etterfulgt av bevegelse i X-aksen , kan tilsettes til den med y-aksen for å finne et annet punkt. For eksempel vil en skråning på 5 og en y-aksen på 3, eller punktet (0,3) , vil skape en ytterligere punkt ( 0 + 1, 3 + 5 ) = ( 1,8 ) . Instruksjoner
en

Graf en lineær likning ved å konvertere den til skråningen snappe skjema , bestemme stigningstallet og y -aksen , og deretter grafpunktene , som begynner med skjæringspunktet. Bruk den lineære ligningen 6y = 6x + 5 som et eksempel . Dele begge sider av 6 : y = x + (5/6) , der skråningen er en og y -skjæringspunktet er (5/6) eller punkt ( 0,5 /6 )
2 <. p > Konverter en brøk med y-aksen til desimal form til å gjøre det enklere å tegne . Dele telleren ved evner: 5/6 = 0,833 ... eller 0,83 ( avrundet) . Tegn y - skjæringspunktpå grafen ved visuelt å estimere et punkt på y - aksen som er litt under ett .
3

Finn flere poeng for linjen ved hjelp av skråningen og y -aksen i desimal form ved å legge skråningen to ganger og trekke skråningen to ganger , for å gi et bedre bilde av hva linjen ser ut. Legg merke til at helningen er 1 eller 1/1 : ( 0 + 1 , 0,83 + 1) = (1,1.83) og (1 + 1, 1,83 + 1) = (2,2.83) ; (0 - 1 , 0,83 - 1) = ( -1 , -0,17 ) og (-1 - 1 -0,17 - 1 ) . = ( -2 , -1,17 )
4

Graf den punkter og tegne en rett linje , plassere pilene på hver ende for å representere fortsettelsen .
arkiv

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)