Hvordan lage en egendefinert klasse i Dungeons and Dragons

Den tredje utgaven av Dungeons and Dragons har gjort en utmerket jobb med å vise spillerne de underliggende mekanikken i spillet . Skapningen og elementbeskrivelserer så detaljert at det er lett å gjøre endringer , både store og små, for å tilpasse dem for kampanjen din eller din karakter . Til den samme enden , er så lett å manipulere at du kan opprette en spesialbygd klasse i svært liten tid på Dungeons and Dragons klassesystemet . Les videre for å lære more.Things du trenger
Dungeons and Dragons Spillere Handbook
Dungeons and Dragons Dungeon Master Guide på
Vis flere instruksjoner
en

Bestem på ordnet konsept for klassen . Jo mer detaljert klassen er i tankene dine , jo lettere vil det være å designe .
To

Finne ut hvis klassen vil være en base klasse eller en prestisje klasse . Hvis klassen har en veldig bestemt fokus , et begrenset område hvor det kan fungere eller begrenset evne sett , deretter opprette en prestisje klasse . Hvis klassen har flere generiske ferdigheter og operative områder , og deretter opprette en base klasse .
3

Plukk omtrentlig antall nivåer klassen din vil ha . Base klasser har alltid 20 nivåer - mens prestisje klasser vanligvis har 3 , 5 eller 10 ( men kan ha et ubegrenset antall ) . Dette vil gi deg en guide til hvor mange spesielle evner klassen trenger, hvor mye spell casting , angrep makt og så videre
4

Velg dine grunnleggende tall for klassen : . Basen angrep bonus , sparing kaster , treffer dør og dyktighet poeng . Det er der konseptet vil virkelig hjelpe . De fleste av disse vil være opplagt ( f.eks trolldoms nesten alltid ha en høy Vil spare ) , men hvis du har noen som du ikke er sikker på , markere disse og kan du endre dem senere .
5

Begynn å trene de spesielle evnene til klassen din . Gjør de additive evner fremgang på en logisk måte ( f.eks , Rouges får Sneak Attack annenhver nivå eller Rangers får favoriserte Enemy hvert femte nivå ) . Ikke opprett tilfeldig lister . Det er ikke uvanlig å måtte bytte ting rundt fra dine originale ideer på dette punktet . Gjør ditt beste for å sørge for at klassen får noe på alle nivå , selv om det bare angripe eller lagre øker ; ingen ønsker tomme nivåer .
6

Velg klasse ferdigheter . Når du skal løfte ferdigheter , husk antall ferdighetspoeng klassen vil besitte. Hvis klassen bare besitter 2 + Int for poeng så vil de også ha en begrenset kompetanse i tillegg. Det er viktig at dette gjøres etter de spesielle evner er valgt i tilfelle en evne krever en ferdighet sjekk.
7

Bestemme på staver og stave progresjoner kan være vanskelig. Stave progresjoner er lett tas fra eksisterende materialer . Antallet staver bruker klasser er veldig høy , så dette vil holde deg fra å måtte trene nøyaktige progresjoner . Avhengig av begrepet klassen , kan spells være en pre - eksisterende liste eller et spesialbygd en. Når du tilpasser en spell listen, er det viktig å tenke på spesialitet i klassen ; noen staver kan være lettere å kaste og litt vanskeligere enn standard . Til slutt , vurdere hvor mange staver klassen bør ha tilgang til ; noen spell lister bør ha kun en håndfull av spells tilgjengelig til enhver nivå .
8

Se over din klasse , og avgjøre om alle de beslutninger som du har gjort arbeid ut . Ikke vær redd for å endre deler av klassen din hvis du tror de er over- eller underdrevet. Dobbeltsjekk alle dine tall for å sikre at de arbeider ut med ideene du hadde når du har valgt dem . Viktigst , sørg for at klassen er det du ønsker . Det er lett å bli distrahert mens du jobber på noe som dette , og komme opp med et annet utfall enn forventet .
9

Playtest klassen . Hvis du kjører et spill hvor en spiller spiller en egendefinert klasse , sørg for at de vet klassen evner kan endres etter hvert som spillet utvikler seg . Hvis de ikke er kult med det, så må du finne en annen spiller for å teste det . Et alternativ er å ha en NPC bruke klassen . Dette vil kreve mer arbeid fra din side , men mekanikerne vil være lettere å teste og endre .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)