Bygge Rollespill

er et rollespill ( RPG ) spilles ut i fantasien til deltakerne, men fortsatt trenger å være jordet i en slags virkelighet så spillerne har noen retning . Denne retningen kommer i form av regler og systemer du må bygge . Bygge et rollespill lar deg skreddersy reglene og spillverdenen til spillernes smak . Selv om du har planer om å markedsføre spillet , det hele starter ved å skape noe du vurdere fun.Things du trenger
Pen
Papir
Dice eller spille kort på
Vis flere Instruksjoner

en

Design en randomisering system , eller velge en som allerede er bygget . Når karakterene i spillet ønsker å utføre handlinger eller utføre bragder som har en sjanse for å mislykkes , vil randomisering systemet gi beskjed hvis de lyktes eller ikke . De fleste spillsystemer bruker terninger , slik at en spiller blir nødt til å rulle over et visst antall for å lykkes , men du kan bruke kort, et ruletthjul , eller egentlig noen tilfeldige ting med flere målbare resultater . Du kan også velge å gi avkall på en randomisering metode og gjøre Game Master ( GM ) avgjøre suksess eller fiasko for hver handling , selv om spill ved hjelp av dette systemet er bare så sterk som GM .
To

Lag et system av regler for å finne ut hvordan du spiller spillet . Mens randomisering systemet forteller deg hvordan du skal se etter en vellykket aksjon , forteller regler system spillerne hvilke handlinger de kan ta. Hvis det er magi eller eventuelle unaturlige krefter i RPG , reglene må være stavet ut . Sammen med disse reglene du trenger for å utvikle et kampsystem . Bestem hvordan bekjempe vil starte , hvordan spillerne vil gjøre trekk i kamp og hvordan skader og død vil bli løst .
3

Bygg en verden for å huse spillet . Mange mennesker kan gjøre dette først , men det avhenger av noen få faktorer . Jo mindre viktig du gjør randomisering og regler , jo viktigere spillverdenen blir nødt til å være , siden kjøttet av spillet vil være i historien . Størrelsen og omfanget av spillet verden har ingen grenser , kan det være så stor som universet og så små som et hus . Angi en tidsperiode for verden og sørg for å gi minst en liten detalj til alt som gjør denne verden forskjellig fra din egen.
4

Utvikle et sett med karakterer prosedyrer . Dette vil binde inn med randomisering system , og hvis du låner en terning system som allerede er bygget , vil dette være en del av det. Spilleren vil bli gitt poeng , enten tilfeldig eller et bestemt beløp , og blir nødt til å bygge sin karakter med disse punktene . Disse punktene vil bli omgjort til nivåer av attributter eller ferdigheter , og disse egenskaper og ferdigheter vil avgjøre hvor mange tegnet må rulle for å lykkes i en handling . For spillsystemer uten randomisering system , bør tegnet skapelsen gå dypere inn i historien av den karakter , siden spillet vil være om drama enn handling .
5

Finn en gruppe spillere og playtest din game over og over igjen . Du vil aldri ta alle problemene selv, så du trenger en gruppe mennesker for å prøve å bryte spillet ved å strekke reglene og finne smutthull i design. Mens du vil at folk skal ha det gøy , bør disse playtest økter fokusere på å finne måter å komme rundt reglene du setter opp . Hvis du ikke er til stede for de spilløkter , har spillerne rapportere sine funn til deg kort tid etter at spillet er ferdig . Bruk deres tilbakemeldinger for å legge til , fjerne og endre ting i spillet for å gjøre det bedre .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)