Slik kjører du en Low Level Dungeons and Dragons kampanje

Den grunnleggende nivå struktur av den berømte penn og papir rollespillet Dungeons and Dragons er brutt ned i fire stigende nivåer som begynner med de lave nivåene . Kampanjen regnes som " lavt nivå " hvis figurene dine er mellom første og femte nivå av erfaring . Disse tidlige nivåer kan være det mest gøy , som de har karakterene i alvorlig fare oftere og få deg til å holde nøye oversikt over dine resources.Things du trenger arkiv Dungeons and Dragons regelbøker
Dice
karakter ark på
Vis flere instruksjoner
en

plante frøene av kampanjens ultimate retning . Gjør dette så tidlig som mulig , ved å ha spillere avtale med situasjoner som er litt relatert til hovedhandlingen , men ikke for tøft for lavt nivå tegn . Du kan kaste i hint om hvor kampanjen kommer uten å gi bort hele showet ved å ha karakterene kjører på kant med folk som jobber for den viktigste antagonist , eller å ha dem å håndtere ettervirkningene av noen utspekulerte plott antagonisten har allerede satt i gang .
to

Gi tegn rikelig med muligheter til å hvile i mellom bouts av kamp og har tid til å planlegge for fremtidige møter. Husk at lav - nivå tegn har svært få ressurser til rådighet og er mye mer sannsynlig å dø i kamp hvis de ikke har tilstrekkelig tid til å helbrede eller forberede nye spells .
3

tvinge spillere til å holde nøye rede for sin karakters ressurser til alle tider . Fordi sine karakterer trolig har svært lite rikdom og ingen evne til å skape sitt eget utstyr , bør de sliter med enkle ting som å holde sitt kogger fullt av piler eller være i stand til å ha råd til et godt måltid på inn på slutten av dagen .

4

Gjør tegnene jobbe hardt for de få mindre magiske elementer de vil tilegne seg på de tidlige faser av spillet . Dine spillere vil sette pris på deres skatten mye mer hvis de måtte virkelig gå ut av deres måte å skaffe det. Belønne dem for å bruke hodet og vurdere ting som kamptaktikker og bruke terrenget til sin fordel .
5

Har tegnene håndtere saker som kun er av mindre bekymring i den store sammenhengen , for eksempel å hjelpe en liten landsby løse et mord , eller problemer som er store bekymringer , men bare til liten gruppe mennesker , som for eksempel å drepe lederen av en ork horde før han kan samle sine tropper for å invadere landsbyen .
6

Husk slags ikke -spillbare figurer som partiet bør møte med. Et par bakevje bumpkins som klarte å få sine hender på noen sverd og stave bøker ville ikke ha noen grunn til å motta oppdrag fra konger eller baroner . Introduser tegn til festen som vil bli viktige kontakter senere eller som kan hjelpe dem med problemer de ikke kan håndtere på egen hånd , for eksempel en veiviser som kan identifisere elementer eller en banditt som har kontakter i den lokale tyver laug .

7

Vurder å plassere de tidlige stadier av kampanjen i en helt urban setting , der karakterene har for å overleve sosiale møter ved å bruke sin kløkt og røver tegn kan tjene erfaring plukke låser og avvæpnende feller . Urbane møter tillate partiet å jobbe seg mot høyere nivåer uten å måtte bekymre deg for å bli slaktet av monstre i et fangehull på grunn av noen uheldige ruller .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)