Magic the Gathering Card Game Regler

Magic the Gathering er en populær strategi kortspill først oppfunnet av Richard Garfield som en studie i matematisk sannsynlighet . Wizards of the Coast , selskapet som eier kortspill , høstet fordelene av spillets enorme popularitet gjennom 1990-tallet , utvikle systemer for turneringsspill og holde hobby butikker i virksomhet rundt om i landet . Reglene for spillet kan ta et par kamper for å få taket på , men det grunnleggende er ganske lett å mestre . Materialer som trengs for å spille

Hver spiller av Magic the Gathering vil trenge en kortstokk av Magic kort ( kalt et bibliotek ) komponert av spilleren på minst 60 individuelle kort . Spilleren vil også trenge noen form for disken for å holde orden på sitt liv totalt gjennom hele spillet . Dette kan være farget perler, et spesielt opprettet "life counter" eller bare blyant og papir . Hver spiller begynner spillet med 20 liv
Object of the Game

En spiller kan vinne en runde Magic the Gathering på én av to måter : . Redusere en motstanders livet totalt til null eller slitasje en motstander ned til han har ingen kort igjen å trekke fra sitt bibliotek . En spiller oppnår oppgaven med å spikke liv borte fra motstanderen ved å bruke hans dekk å tilkalle skapninger og trylleformularer for å kjempe på hans vegne .
På komponenter av en grunnleggende magi Deck arkiv

Fem farger finnes i Magic the Gathering : hvit , grønn , blå , rød og svart . Hver av disse fargene representerer en annen stil av magi og har staver, land ( for generering av spell avstøpning makt ) og skapninger forbundet med det og unike styrker og svakheter . Flertallet av dekk for magi er konstruert ved hjelp av to farger . En grunnleggende to - farge Magic the Gathering dekk , hvitt og grønt , vil se omtrent slik ut : 12 Skog og 12 Plains ( land ) , 10 hvite skapninger , 10 grønne skapninger og en blanding av 16 hvite /grønne staver
<. br > Tarotkort Restriksjoner

Spillerne er begrenset i forhold til hvor mange av hver oppkalt kortet en Magic dekk kan ha . Vanligvis kan en grense på fire kopier av skapning , stave eller gjenstanden skal innlemmes i dekket, men ingen begrensninger finnes på hvor mye land en spiller kan bruke. Unike eller " legendariske " kortene finnes i Magic the Gathering og er merket som sådan på spillekortet. Bare én av disse kortene ( en av hvert legendariske kort ) er tillatt per Magisk dekk .

Ideen er å konstruere en Magic dekk innlemme kortene integrert i spillerens vinnende strategi i mengder av fire , mens blant annet kort som kan komme godt bare i visse spillsituasjoner i mengder av en eller to. Dette driver sannsynligheten for å få nyttige kort høyere og situasjonskortlavere .
Slå Struktur

Spillet er delt opp i svinger der en spiller forsøker å kaste forbannelser og innkalle skapninger fra hans magiske dekk for å ødelegge hans motstander . En spiller begynner spillet ved å tegne syv kortene fra hans dekk . Hvis ingen land (avgjørende for magi og tilkalle skapninger ) er trukket på denne første trekk fra dekket , vil en spiller vise sin for hånden til motstanderen , shuffle og tegne igjen .

Turn begynner ved å tegne en kort fra spillerens eget bibliotek , og deretter spille et land ( for eksempel en vanlig eller Forest ) kortet . Bare ett land kortet kan spilles per spiller sin tur . Neste en spiller kan bruke dette landet , som genererer en mana av dens passende farge ( Plain er hvit , og Forest er grønn ) for å kaste magi /innkalle skapninger fra hans hånd . Hvert kort i Magic the Gathering vil ha dobbelt kostnad i øvre høyre hjørne . Dette vil indikere fargen på mana og mengde er nødvendig for å plassere dette kortet inn i bildet . Noen skapninger og trylleformularer spilles svært raskt , mens flere kraftige staver /skapninger kan ta flere runder til å bygge opp den nødvendige mana til å kaste . Når et land har blitt brukt for sin mana til å forhekse eller tilkalle en skapning inn i bildet , kan det ikke brukes igjen før spillerens neste sving .
Angripe en motspiller

generelt er skapninger i Magic the Gathering sies å ha " tilkalle syke" i at en skapning kan ikke angripe en motstander turn det er brakt inn i bildet . Å angripe en motstander , en spiller " Taps" hans skapning ved å vri den sidelengs for å indikere et angrep er i gang . Hans motstander bruker sine egne skapninger i spill i et forsøk på å blokkere angrep . Hver skapning vil ha en styrke og seighet verdien nederst i høyre hjørne på sitt kort som indikerer hvor mye skade det avtaler og hvordan skade det kan ta .
P Hvis en spillers motstander har skapninger som er tilgjengelige for å blokkere angrepet , skapninger behandle skader på hverandre. Hvis den totale skader behandles tilfredsstiller eller overskrider en dyrets seighet verdi , blir den fjernet fra stykket og plassert i en forkaste haug referert til som " grav . " Hvis en motstander har ingen skapninger i spill for å blokkere , er skaden behandles direkte til ham ( trekke fra hans 20 liv totalt) . En skapning kan angripe kun en gang i sving .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)