vurdere ruten din karakter vil ta å være kvalifisert for attentat prestisje klasse . Noen grunnklasser vil være i stand til å ta nivåene i attentatmannen klassen mye tidligere enn andre , men disse klassene kan ikke matche med konseptet du har for karakteren og hennes avansement . En fighter snikmorder vil ha mye mer evne til å gjøre store mengder skade i kamp ved flanke og bruke et snikangrep , mens en veiviser eller trollmann som blir en leiemorder skal ha alle sine staver for å bistå i å snike rundt og fullføre sine oppdrag .
to
Sjekk forutsetningene for attentatmannen klassen , og sørg for å legge disse ferdighetene og følge disse retningslinjene når du får i nivåer i din karakters base klasse .
3
Velg stealth - orienterte ferdigheter og evner for figuren din base klasse . Til kvalitet til å bli en leiemorder , må en karakter ha minimum åtte rekkene i " flytte lydløst " dyktighet , åtte rekkene i " skjul " dyktighet og fire rekker i " forkledning " dyktighet . Disse er alle klasse ferdigheter for rogue klassen , og siden den maksimale rang en karakter kan ha i en klasse ferdighet er tre pluss karakterens nivå , vil en rogue karakter være kvalifisert til å bli en leiemorder etter nivå fem .
4
Gi din base tegnet en intelligens score på minst 14 . Assassin gevinster muligheten til å kaste noen uforståelige staver , men tegnet må ha en 14 intelligens for å kunne utnytte alle av dem . Fordi Assassin spell - casting evner er knyttet til etterretnings poengsum , kan en veiviser base klasse gjør en utmerket leiemorder - selv om det vil ta lengre tid å komme dit , så de ferdigheter som kreves regnes som " cross- klassen " for en veiviser . For å skaffe alle de nødvendige gradene i " flytte lydløst , " "skjule " og " forkledning " ferdigheter , vil en veiviser må være minst 13. - nivå .
5
Lov i henhold til riktig justering . En leiemorder skal ha en ond justering, selv om det ikke er noen begrensninger med hensyn til loven og kaos siden av justeringsaksen. Enhver leiemorder kan være lovlig onde , nøytralt ond eller kaotisk onde .
6
Arbeid med din Dungeon Master å bestemme hvordan din karakter vil bli en snikmorder i sammenheng med den aktuelle kampanjens storyline.