Slik kjører du en stor rolle -playing Kampanje

Siden introduksjonen av " Dungeons & Dragons " i 1970, har rollespill vokst inn i mainstream . Drevet av suksessen til dataspill som « World of Warcraft » og filmer som " The Lord of the Rings ", rollespill hobby vokser og utvikler seg . Med spill å etterligne praktisk talt alle stil av historien , og dusinvis av lisenser for egenskaper som "Star Wars ", " Doctor Who" og mer , det er et spill for alle . Crafting en stor kampanje - en rekke eventyr etter en gruppe av tegn - kan du fortelle noen type historie du ønsker , i alle verden , med dine venner som actors.Things du trenger arkiv Gaming bøker
Dice
Vis flere instruksjoner
en

Lær om dine spillere . Forskjellige spillere har forskjellige ønsker når de setter seg ned ved bordet . Noen ønsker å fortelle historier om sine karakterer , noen ønsker å finne ut gåter og feller , og noen rett og slett ønsker å bekjempe monstre . Ved å kjenne dine spilleres smak , vil du være i stand til å lage historier og møter som appellerer til hver av dem for et flertall av tiden .
To

Stjel skamløst . Det er en favoritt ordtak av forfattere som det ikke er noen originale ideer , og når du omfavne dette , har du en verden av inspirasjon til å trekke på. Hvis det er en favoritt bok eller film du ønsker å etterligne , gjerne bruke det grunnleggende av tomten , med navn og situasjoner forskjøvet litt . En fantasispill basert på din favoritt sci - fi -filmen høres kanskje rart ut, men det har gjort hele tiden .
3

Forbered deg på det uventede. Selv en forfatter av en roman eller film trenger ikke å bekymre deg om ting han vet han ikke kommer til å skrive om , et spill mester aldri vet når hans spillere kommer til å gjøre noe uventet . Hvis spillere ignorere din nøye plassert agn for et eventyr , har en liten side quest forberedt til enhver tid , noe som kan plasseres hvor som helst i plottet , slik at du har et alternativ eventyr for dine spillere til å delta i. Et oppdrag knyttet til en karakters bakgrunn er et godt valg . I tillegg har en liste med navn forberedt, i tilfelle dine spillere snakke med noen du ikke forventer at de skal. Det er få ting som bryter illusjonen av en nøye utformet verden enn en uventet verdslig navn ; hvis du trenger navnet på en ikke- spiller karakter , rett og slett velge en fra listen .
4

Beskriv ting akkurat nok . Too- enkle beskrivelser av miljøer og mennesker kan mislykkes i å fange dine spillernes interesse , og for mye beskrivelse kan hemme en spillers fantasi . Male et bredt strøk av scenen med noen viktige detaljer , og overlate resten til spillerne ; scenen vil ha mer personlig betydning for dem , og du vil få æren. Likeledes er mer effektive i å beskrive en karakter enn en langvarig beskrivelse av karakterens garderobe og væremåte en enkelt kjennetegn eller unike innfall .
5

La dine beskrivelser innebærer betydning, snarere enn bare å fortelle det . Når de beskriver noe til spillerne , ikke bare fortelle dem hva noe betyr , gi dem nok informasjon slik at meningen er klar . Ikke si dronningen er overbeskyttende av hennes sønn når du kan si hun slaps forsiktig hånden hans hver gang han berører seremoniell dolk i beltet .
6

Dra nytte av teknologien . Enten du bruker online databaser for regler eller for å søke etter bilder som skal brukes som rekvisitter , spredning av smarttelefoner , nettbrett og bærbare gir deg en enorm ressurs som spilleder . Noen spill er helt online , ved bruk av webkamera , stemme programvare og kartleggingsverktøy for å koble spillere rundt om i verden .
7

Kjenn reglene , og vite når du skal ignorere dem . Få ting kan dra ned et spennende spill mer enn å bruke 20 minutter på jakt etter en bestemt regel i en bok eller på nettet og finne ut hvordan det gjelder . Et spill mester bør vite av toppen av hodet et flertall av reglene for spillet og være villig til å ignorere dem når de kan dra ned tempoet .
8

Nyt deg selv . Husk at et rollespill er nettopp det: et spill . Det er en hobby , og det bør ikke føles som arbeid . Uansett hva som skjer , er at du tar fire til fem timer å sitte rundt et bord med venner , og det skal være gøy .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)