Hvordan lage din egen RPG spill med tegn

I et rollespill , eller RPG , spillerne kontrollere en bestemt karakter i et etablert , men skiftende verden . Millioner av mennesker verden rundt har likt å spille rollespill siden de første kommersielt tilgjengelige spill " Dungeons and Dragons " kom på markedet i 1974 . Lage din egen RPG spill med spillbare karakterer kan være komplisert . Fra etablere spillverdenen bakgrunn å utforme reglene bak karakter drift , må du delta på alle detaljer under skapelsen å holde spillet konsekvent. Instruksjoner
en

Kom opp med en sentral spillkonsept . Spillkonseptet skal inneholde sjangeren spillet vil omfatte . Velg hvilken som helst sjanger som appellerer til deg , fra fantasi til science fiction til horror . Inkluder spillverdenen i ditt konsept idé . Spillverdenen omfatter slike bakgrunnsinformasjon som geografi , politiske systemer og befolkninger . Med så mange detaljer i spillverdenen som mulig. Hvis spillet er Faglitterært , forskning innstillingen og så mange reelle detaljer i din spillverden som mulig.
To

Lag regler som bestemmer handlingene dine spillkarakterer kan utføre. Begynn med et system av statistikk ( eller " statistikk" ) som er knyttet til generell evne . Statistikken omfatter de tingene de viktigste i din spillverden . For eksempel , i et skrekkspill en inkludert statistikken kan være tapperhet , betegner hvor motstandsdyktig mot å bli skremt figurene dine kan være . Lag en ferdighet system der karakterene kan øke unikhet ved porsjone ut sine evner blant visse ferdigheter nyttige i deres univers . En moderne spill kan bruke kjøring, skyting eller bruk av datamaskinen som ferdigheter . Vær forsiktig så du ikke overkjørt spillet ditt med ferdigheter , though. Med altfor mange ferdigheter , kan spillerne bli forvirret med hensyn til å bruke til å utføre oppgaver .
3

Lag et sett med regler som dekker etablering og utvikling av tegn for spillet ditt . En enkel regel sett tildeler en rekke punkter for bruk under karakterer . Spillere fordele poeng mellom de ulike statistikker og ferdigheter for å få ferdigheter . Poeng brukt til å heve statistikkene bør være større enn de som brukes for de mer spesifikke ferdigheter . Unngå at det dannes ubalanserte tegn ved å sette grenser for punkt tildeling ; for eksempel å begrense antall tildelt hver ferdighet eller stat . Også opprette et system for å fremme karakterene som spillet spilles , slik at flere vanskelige aktiviteter kan bli forsøkt som karakterene blitt dyktigere i spillverdenen .
4

Lag et system for håndtering spiller konflikt . Dekke eventuelle generelle delen av konflikten fra voldelige møter til pruting for en bedre pris på et motell rom . Lag et system som er fleksibelt nok til å håndtere enhver situasjon som kan oppstå , og likevel være basert på et sett av lett forståelig og konsekvent anvendte regler .
5

Flesh ut spillverdenen , og skaper et utgangspunkt for tegn sammen med en begynnelse eventyr . Veilede tegnene gjennom verden , og legger til detaljer til verden mens du går . Med hver etterfølgende spill , vil spillet vokse .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)