Hvordan bygge en Wizard Character for tredje utgave Dungeons and Dragons

Veivisere er de mest allsidige tegnene i Dungeons and Dragons spillet , og mens de begynner heller svakt , kan de potensielt bli den mektigste klassen tilgjengelig i spillet . Når du oppretter en ny veiviser karakter , vurdere nøye banen du vil at han skal ta i løpet av campaign.Things du trenger
Player håndbok
Dice
Papir
Blyant

Vis mer Instruksjoner
en

visualisere et konsept for din veiviser karakter . Er du mer interessert i å bygge et ungt , prangende og filmdebut veiviser som slenger ildkuler og lyn , eller kanskje en vitenskapelig gammel vismann mer egnet til å spå fremtiden og identifisere magiske elementer ?
To

Rådfør deg med Dungeon Master for å se om han eller hun har noen spesielle husordensregler eller begrensninger du bør huske på når du oppretter din karakter.
3

Roll din nye veiviseren seks primærstatistikk . Din Dungeon Master kan også ha spesielle regler for hvordan man skal rulle disse statistikkene , så sørg for å spørre på forhånd . En veiviser spell - casting evne er knyttet til hans intelligens score, så plasserer høyeste roll i denne stat først , og deretter vurdere konseptet for karakteren når du plasserer de resterende fem poeng . Hvis du ønsker å multi - klassen som en fighter , kan det være lurt å sette en høy poengsum i styrke . Hvis konseptet er for en partileder med en rask vidd og en slu tungen , kan det hende at høyere ruller bli bedre plassert i karisma eller visdom statistikkene .
4

Ta eventuelle rasistiske statistiske justeringer som må tas hensyn skal gjøres. En halv - orc er vanligvis et dårlig valg for en veiviser , fordi alle halv orker trekke to poeng fra deres intelligens score - selv om dette kan bli forskjøvet med en uvanlig høy rull eller ved å ta hensyn til den ekstra punkt som kan legges til en statistikk for hver fjerde nivå et tegn gevinster .
5

Bestem om den nye veiviseren vil være en generell spell - caster eller en spesialist . En veiviser kan velge å spesialisere seg i en bestemt skole for magi mens forsake muligheten til å kaste magi fra en annen skole . Vurdere dette alternativet veldig nøye . Mens det kan virke som en god idé å få ekstra levendegjøring staver som behandler store mengder skade , kan tilbakeslaget av å være ute av stand til å kaste conjuration staver bli en alvorlig hindring i løpet av kampanjen .
6

Tenk å få en kjent for veiviser din . Innhenting av et dyr kjent gir mange fordeler , men de mulige konsekvensene kan bli katastrofale . En kjent er bra for speidingen ut steder hvor veiviseren selv kan være ute av stand til å gå , eller levere berøringsangrepsstaver på vegne av veiviseren. Men hvis det kjente bør drepes , vil veiviseren permanent miste erfaringspoeng og være ute av stand til å få en ny kjent for et helt år . Forskjellige dyr gir forskjellige fordeler til veiviseren. En padde kjent gir veiviseren ytterligere to poeng av grunnloven , mens en ugle forbedrer trollmannens evne til skulk rundt i hemmelighet ved å heve " flytte lydløst " dyktighet .
7

Velg ferdigheter og bragder for veiviser som er aktuelle for kampanjen verden og som passer med din karakter konsept . Plukk kunnskap og spellcraft ferdigheter for en karakter som vil bli godt lest , og i stand til å huske viktige fakta i akkurat rett tid . Ferdigheter som går stille eller gjemmer ville være mer passende for en slu , underfundig veiviseren . En veiviser som har fysiske evner så vel som boken Smarts ville plukke styrkebaserteferdigheter som klatring , svømming eller riding .
8

Velg starter staver for å risse til veiviseren spell bok . En veiviser største aktivum er hans allsidighet i spell casting , så velger mange forskjellige magier som kan brukes i en rekke situasjoner . Den spell " magic missile " er flott for et fiendtlig møte med en gruppe av troll , men ikke nyttig i det hele tatt i å hjelpe partiet i krysset en bred kløft når broen over den har blitt ødelagt .
9

Legg til den siste finpussen til kjøttet ut veiviseren ved å velge hennes innretting , skytsguddom og personlighet . Som enhver annen karakter , er en veiviser som sannsynlig å være egoistisk og ond som hederlig og god . Legg quirks eller mangler til karakteren for å skille henne fra andre, for eksempel en stamme , et problem med gambling eller en drivende behov for å hjelpe de som trenger det , selv om du gjør det, kan det være farlig .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)