Hvordan lage rollespill

Rollespill er stor underholdning , og kan gi mange timer med trygg nytelse samtidig bygge kritisk tenkning ferdigheter og fantasi . Mange fans av sjangeren vil til slutt å designe sitt eget spill , og her vil vi gå over de grunnleggende trinnene for å lage dine helt egne RPG.Things du trenger
papir, blyant , Imagination på
Vis mer instruksjoner
Hvem er sjefen her ?
en

Du er den som har ansvaret for å skape dette spillet . Lær det nå og spar deg selv litt tid . Landet , verden eller universet du lager er ditt, fra reglene i fysikk på opp . Du er ikke alene , men du er ansvarlig , i hvert fall inntil spillet er klar for noen andre spill - mester til å kjøre . Det er noe annet du trenger å forstå : du kan gjøre alt du kan drømme om , men du må gjøre det arbeidet . Vill fantasi må kanaliseres inn i noen grunnleggende strukturer for å lage et spill som fungerer og er morsommere å spille
2 p Det er en stor ting du ønsker å gjennomføre , men du vil ha hjelp : . Det spillere . I et rollespill , mens du gir strukturen til spillet , vil spillerne jobbe med deg til kjøttet ut i verden ved å spille spillet . Din første vurdering vil være hvordan spillet kommer til å samhandle med spillerne og hvordan de skal samhandle med hverandre . Hvordan din spillet og dets spillere samhandle er det som definerer hva slags RPG du skal make.There er tre primære typer rollespill : 1 . Pen og papir2 . Sanntids - Action3 . ElectronicAre dine spillere kommer til å spille rundt et bord i en liten gruppe , med et spill - mester fører dem ? Hvis ja, så du gjør en penn og papir-spillet . Hvis de kommer til å fysisk handle ut sine opplevelser med minimal retning fra spill- mestere , så det er en live action-spill , også kalt en laiv , for «Live handling rollespill . " Til slutt , hvis du kommer til å skrive opp verden og automatspillmekanikkengjennom en datamaskin eller spillkonsoll du gjør et videospill . Hver struktur har sine egne måter å jobbe på , og sine egne betraktninger .
3

Hva slags spill er det ? Er det en høy - fantasy episke komplett med riddere og konger ? En science fiction verden , modig og post- apokalyptisk ? Eller er det noe helt nytt, noe ingen har tenkt på ennå ? Avhengig av typen spill , kan den type struktur du velger å ikke passe slags spill du ønsker å gjøre . Actionfylt space opera ser flott ut på en skjerm , men fungerer ikke så bra i live action -format.
4

Avhengig av strukturen og den typen spill du gjør , vil du trenger bestemt spill mechanics.1 . ClassesIt er bedre å utlede dine løpene fra klassene , fordi ulike rasemessige egenskaper vil bli definert av hva klasser løpet er god for . Knights eller hekser , rompirater eller cyberpunk hackere , klasser er det som gir mulighet for spillerne til å definere seg selv .. Finne ut dine grunnklasser og hva som definerer dem . Viktige saker å tenke på er: " Hva er dette klassens rolle i en gruppe ? " "Hvordan vil denne klassen løse problemer og løse konflikter ? " og " Hvordan virker denne klassen bli sterkere etter hvert som spillet utvikler seg ? " to . RacesDecide nå hvis du skal bruke forskjellige raser i spillet ditt . Dine klasser og den typen spill du gjør vil ha fortalt deg hva slags raser å bruke. Hvis du gjør en science fiction video game set på en post- apokalyptisk Earth , da mennesker , mutanter , cyborgs , og kanskje aliens er ditt løp . Hvis du gjør en lunefull fantasispill kretser rundt gamle eventyr , deretter alver, dverger , mennesker og kanskje troll er det opplagte valget . Regne ut din base løpene . Sentrale problemstillinger er: " Hva slags bonuser eller straffer vil komme fra rase ? " og "Hvordan de forskjellige løpene passe inn i historien ? " tre . ConflictConflict oppløsning er hvordan rollespill fremgang . Noen må dø , eller ikke dø , eller noe må bli funnet eller mistet. Noen ganger disse konfliktene kan være utrolig komplisert , men de fleste konflikter er i utgangspunktet enkel: folk vil ha ting , og noen ganger andre folk komme i veien for å få de things.Think om alle de tingene som karakterene i spillet kanskje ønsker . Rikdom , makt , ære , kunnskap , indre fred og enkel å overleve er de vanligste motivene , og så spillet ditt må ha noen måte å løse konflikter på alle disse nivåene . Magic, kamp, ​​stjeling , mutant krefter og diplomati er bare forskjellige mekanikere som gir mulighet for konflikt og oppløsning . Dine spillmekanikk skal utlede fra klassene : hekser bruke magi og kanskje potions , krigere treffer ting og tyver stjele . Velg din spillmekanikk for hver type klasse og conflict.4 . RandomizationYour spillmekanikk trenger noen element av flaks for å tillate oppløsning av konflikten uten å føle mekanisk . Selv den svakeste karakter skal ha en sjanse til å vinne , og den mektigste bør fortsatt ha en sjanse til å tape. De fleste penn og papir spill bruker terninger, live- action spill bruk papir rock- saks , og videospill bruker rutiner som er programmert inn i spillet . Regne ut din randomisering method.5 . LevelsThis er hvor det hele kommer sammen . Dine klasser må gå videre , og at progresjonen vil bety en økning i deres evne til å løse konflikter . Denne økningen i dyktighet og makt kan også være representert i randomisering av spillet ved å redusere sjansen for å mislykkes i å løse konflikter som tegnet nivået øker . Finne ut hvordan hver klasse vil utvikle seg som de går opp gjennom nivåene .
5

Nå som din verden og spillmekanikk er tatt hånd om du trenger en back -story og noen ikke -spillbare figurer , den bakgrunn folk av spillet ditt . Du trenger bare noen viktige tegn til kjøttet ut din back- historie , så ikke bli for detaljert . Flertallet av spillet og dets befolkning vil oppstå gjennom gameplay.Once du har disse trinnene fullført , du har opprettet din RPG og er klar til å prøve det ut .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)