Hvordan du oppretter en Dungeons and Dragons Character

Før du kan spille Dungeons and Dragons ( D & D ) , må du lage en karakter . Lagt mye omtanke i dette ; du vil ( forhåpentligvis ) skal spille denne karakteren i lang tid . Dette er de grunnleggende reglene for å lage en karakter . Den " Player håndbok " lister opp flere andre alternatives.Things du trenger
AD & D Spillerens Character Record Sheets Håndbøker
Blyanter
Notebook Papers
AD & D Adventure terninger ( 7 Dice Set)
Dice
Vis MoreInstructions
en

Bruk en ferdigtrykt karakter ark eller lage din egen . Søk på nettet etter forskjellige regneark som vil hjelpe deg å gjøre din karakter .
To

bestemme din evne score ( eller statistikken ) . Evner er delt inn i fysiske egenskaper (styrke , smidighet , Grunnloven ) og mentale trekk ( Intelligence , Charisma , Wisdom ) .
3

Roll tre 6 - sidet terning . Legg den totale og skrive dette tallet ved siden av styrke .
4

Gjenta dette for hver evne .
5

Velg et navn for din karakter . Innstillingen for de fleste D & D -kampanjer er middelaldersk fantasy .
6

identifisere dine styrker og svakheter . Høye tall er dine beste evner ; lave tallene er dine svakheter . Ikke bekymre deg for mye om disse lave tall , imidlertid. De hjelper deg med å definere din karakter .
7

Velg et løp . Løpene er Dwarf , Elf , Gnome , Half - Elf , Menneske og Halfling . Husk at din rase kan være begrenset av dine statistikker og at noen løp vil endre evne score .
8

Plukk en dverg hvis Strength poengsum er mellom 8 og 18 , er din fingerferdighet mellom tre og 17 , er din Grunnloven mellom 11 og 18 , og din Charisma er mellom 3 og 17 . Legg en til Grunnloven stat og trekker en fra din Karisma .
9

Plukk en Elf hvis Behendighet poengsum er mellom 6 og 18 , er din Grunnloven mellom 7 og 18 , er din intelligens mellom 8 og 18 , og din Charisma er mellom 8 og 17 . Legg en til din Behendighet stat og trekker en fra Grunnloven .
10

Plukk en Gnome hvis Strength poengsum er mellom 6 og 18 , er din Grunnloven mellom 8 og 18 , og din intelligens er mellom 6 og 18 år. Legg en til din Intelligence stat og trekker en fra din visdom .
11

Plukk en Half- Elf hvis Behendighet poengsum er mellom 6 og 18 , er din Grunnloven mellom 6 og 18 og din intelligens er mellom 4 og 18 år.
12

Plukk en Halfling hvis Strength poengsum er mellom 7 og 18 , er din fingerferdighet mellom 7 og 18 , din Grunnloven er mellom 10 og 18 , din intelligens er mellom 6 og 18 , og din visdom er mellom 3 og 17 . Legg en til din Behendighet stat og trekker en fra din . styrke
13

Bestem deg for din karakter klasse - figuren din jobb eller yrke . Velg fra Fighter , Mage ( Wizard ) , Cleric ( Priest ) og Thief .
14

Vær oppmerksom på at det er minimum score for hver klasse . Fighters må ha et minimum Strength stat av 9 ; Mages må ha et minimum av 9 i Intelligence ; Presteskapet trenger et minimum av 9 i Wisdom ; og tyver må ha minst en stat av 9 i fingerferdighet.
15

Plukk en Justering. Dette er en måte å beskrive karakterens syn på livet og verden . Det er ni justeringer basert på to grupperinger . Den første er den kontinuum av orden til kaos og inneholder beskrivelsene Lovlig , nøytral og kaotisk. Den andre gruppen går fra god til ond og inkluderer en nøytral kategori også . ( Nøytral Nøytral kalles Ekte Nøytral . ) Et eksempel på Chaotic Good ville være en person som kan se bort fra reglene, men er generelt

en god person som bryr seg om andre.
16 Tenk på din karakter . Din statistikk, rase , klasse og justering vil hjelpe deg å bygge et rammeverk som du nå kan fylle i. Hvor har han eller hun kommer fra ? Hva er han eller hun liker? Hva er din karakters liker, misliker og mål ? Det er der lave statistikkene kan forklares . En lav Charisma kan bety din karakter er en tilhenger eller sjenert eller kanskje bare ikke inspirere folk . Kanskje din karakter er stygg eller har elendig oppførsel . Hvis han eller hun har en lav Behendighet poengsum også, kanskje din karakter er overvektig og klumsete . Her er din sjanse til å tilpasse karakteren din !
17

Avslutt med å bestemme karakteren din vekt og høyde , noen språk han kanskje vet , ferdigheter med våpen og magi , hans utseende og hans personlige bakgrunn .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)