Hvordan å få en Evil partiet Dungeons and Dragons Kampanje

Grunnlaget for penn og papir rollespillet Dungeons and Dragons , er ideen om å ha spillere later til å være mektige helter som forsvarer kongedømmer fra de ulike onder i verden . Noen ganger dine spillere kan føle seg kvalt - alltid å måtte ta den høye veien , tilbringer all sin tid å være altruistiske og hederlig . Den " onde part " stil av kampanjen gjør at spillerne til rollespill onde eller egoistiske tegn som ikke er motivert av et ønske om å gjøre gode deeds.Things du trenger arkiv Dungeons og Drage regelbøker arkiv Blyanter
Ternings
karakter Sheets på
Vis flere Instruksjoner
en

Lag en samlet historie bue akkurat som du ville gjort med en standard kampanje , men la mer av detaljene ut til å bli gjort opp på fly i løpet av spillet . Et parti av onde karakterer har en tendens til å være mer uforutsigbar enn en god aligned parti , som spillerne vil føle at de har mer frihet til å takle problemer på forskjellige måter .
To

Gi tegnene ulike motivasjoner for hvorfor de ønsker å gå på et oppdrag eller forsvare en by fra invasjon . Mens onde karakterer vil ignorere en bønn om hjelp fra en fattig by eldste, ville de sikkert ha sine interesser pirret av en velstående kjøpmann ber dem om å fullføre den samme oppgaven mens dingler en heftig belønning foran dem . Likeledes vil de normalt ikke bryr seg om skjebnen til en bakevje landsby i ferd med å bli overkjørt av en horde av kobolds , men hvis en eller annen grunn var de ikke i stand til å forlate den landsbyen deres følelser ville endre seg fort .

3

tillate spillerne å bruke mer tid indulging i handlinger som normalt vil være av bordet i noen andre spill økt. Hvis en av karakterene ønsker å forsøke å heve en hær og innhente et kongedømme , torturere tyven som ble tatt i å stjele fra partiet , innkalle og binde en demon skapning å gjøre partiets budgivning , eller finne et smutthull i en lokal lov som gjør ham til å stjele en virksomhet fra en rival , gi henne gode muligheter til å gjøre det.
4

Bruk de samme konsekvenser for onde eller ulovlige handlinger som ville være til stede i en normal kampanje . Det bør fortsatt være konsekvenser for partiet hvis de åpenlyst begår forbrytelser i en by , men som onde karakterer de vil enten være mindre tilbøyelige til å bry seg om disse konsekvensene , eller mer sannsynlig å være i stand til å ignorere dem gjennom stealth , manipulasjon , eller brute force .
5

Husk at en fest fylt med onde krigere og trollmenn ville være like interessert i å plyndre et gammelt falleferdig ruin for sin glemt horde av skatten som en god aligned parti ville være . Bare fordi karakterene er likegyldig av etikk eller moral betyr ikke at de ikke trenger penger eller ønsker mer kraftige magiske elementer .
6

gjerne ha de viktigste fiender av partiet være onde selv . Onde karakterer og monstre trenger ikke å komme overens med hverandre bare fordi de alle bryr seg ikke for å ta seg tid til å begå gode handlinger . En sinnsyk necromancer kunne tenke at en ond partiet er like mye av en trussel mot ham som en god fest , og kaotiske skapninger som demoner bryr meg ikke hva slags folk de er rive lem fra lem .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)