Tegn et mønster for din mariomarionett, for eksempel tegne en frosk , valp , klovn , eller en fotballspiller . Hver arm mønster har to deler, overarm som stopper ved albuen og en nedre arm med hånd eller labben . Hver etappe har to deler, et lår som stopper ved kneet , og leggen med kalv og fot eller labben . Torso er ett stykke med hodet festet til det . Tegn et eget mønster for hver kroppsdel. Spore mønsteret på kartong og bruke saks til å klippe ut figurer .
To
Bruk en nål for å lage en forrett hull deretter sette inn et papir feste for å bli med i leddene sammen . Plasser et papir feste i albuen for å bli med de to armstykkene . Fest armene med et papir feste på skuldrene . Sett inn en papir feste for å bli med i leggen og låret på kneet . Bruk et papir feste for å feste beinet til torso på hoften. Bruk markører til å tegne ansiktet , sko , klær , eller poter . Lim 2 googly øyne i ansiktet .
3
Design bevegelsen du ønsker for deg mariomarionett . For eksempel feste en snor til hendene for å heve hele armen . Hvis du ønsker mer bevegelse , feste en snor til albuen og en egen streng til hånden som gir armen leddet bevegelse . Det samme gjelder for bena . Eksperimentere med bevegelse ved taping strengen på baksiden av dukken på forskjellige deler . Når du har etablert bevegelsen og design av strengene , feste strengen ved hjelp av en nål til å presse strengen fra baksiden til forsiden av dukken deretter fra forsiden til baksiden , og knyt en knute stor nok til å sikre strengen . Gjenta dette til alle strengene er sikret på dukken .
4
Lim 2 håndverket pinner sammen til et kors, med like sider , noe som gjør kontrollene , og la limet tørke grundig . Avhengig av utformingen av strengen må du kanskje mer som ett sett med kontroller .
5
Bind strengene til kontrollene . Du kan knytte strengene som styrer armene til en kontroll og de strengene som styrer bena til en annen kontroll for å gi dukken mer bevegelse .