Målet med spill av brikker er å fange alle motstanderens brikker ved å hoppe dem . Spillerne flytter en brikke på en tur , alltid beveger seg diagonalt for å holde på de mørke rutene . Deler kan gå videre en plass om gangen , bortsett fra når hopping . En brikke kan hoppe , og fangst , en motspillers brikke , hvis stykket er opptar et diagonalt tilstøtende torg og tilstøtende diagonal på den andre siden av stykket er tom . Et stykke må gjøre alle hoppene tilgjengelig for den på en tur .
Hvordan bli en konge
raden nærmest hver spiller er kongen , eller krone , rad . Når en brikke når motstanderens krone rad , vil det bli toppet med en annen brikke , eller kronet , og bli en konge . Den brikken brukes til å krone kongen vil bli tatt fra bunken av brikker motstande fanget ved å hoppe . Motstanderen legger brikken på toppen for å gjøre kroningen og snu arb til en konge .
Kongens Moves
Mens en vanlig brikke kan bare flytte frem , kan en konge bevege seg i alle retninger . Den kan bevege seg én plass diagonalt forover eller bakover på hver tur . Det kan også flytte flere områder mens hoppe , og endre retninger å fortsette hopping. Akkurat som med jevne stykker , må en konge gjør alle hoppene tilgjengelig for den på en sving . Kings kan bli hoppet , og fanget , etter vanlige brikker .
Begrensning på første trekket etter å ha blitt Kinged
En brikke kan komme til kongen rad etter å lage flere hopp i en enkelt tur . Mens en konge har rett til å endre retning , når kontrolløren lander på kongen ro det er fortsatt et vanlig stykke , og må stoppe . Som ender turn. Den motstanderens tur begynner når han kronene kongen , og fortsetter når han velger ut og flytter et stykke . Den nye kongen kan ikke flytte før etter at motstanderen har avsluttet sin tur .