Marmor contraption Games

Som litt mer enn fargerike baller av hard plast , glass eller metall , klinkekuler er noen av de enkleste lekene , men de inspirere noen av de mest komplekse innretninger . Gjennom guiding klinkekuler langs bysantinske labyrinter eller bygge intrikate tårn for dem å rase gjennom , marmor spill oppmuntrer spillerne til å tenke kreativt og kritisk , samt lære grunnleggende prinsipper i fysikk og ingeniørfag . Laybrinth

En labyrint er et klassisk leketøy der spilleren manipulerer ringer på siden av en trekasse å vippe et styre på sitt øverst til venstre og høyre og opp og ned for å styre en marmor langs en labyrint fylt med vendinger, svinger og hull . Labyrinter er gode verktøy for å bygge behendighet , problemløsningsevne , øye-hånd- koordinasjon og tålmodighet . Den grunnleggende labyrint spillet er svært fleksibel , og variasjoner , for eksempel labyrinter modellert etter golfbaner og baseball diamanter , er tilgjengelige.
Plastic Marble Kjører arkiv

Marmor løper og raser kan være noen av de mest kreativt fleksible leker rundt . Med et stort, fargerikt utvalg av rør , spiraler , trakter , bølger og noen ganger gir og looper , kan spilleren bygge intrikate tårn labyrinter å rase klinkekuler ned . En spesielt kreativ person kan til og med koble disse brikkene opp med legoklosser , Tinker Toys , K'nex eller andre bygge leker for å lage detaljerte Rube Goldberg -enheter . Marmor går undervise kreativ tenkning , ingeniørfag og fysikk ved å la barna utforske hva design hjelpe dem vinne løpet eller utføre oppgaven .
Tre Marble Run

Wooden marmor omganger, eksempelvis Wooden Castle Marble Run , kombinere problemløsning og labyrint aspekter av labyrinten med bygningsdeler av plast marmor løp. Ved å arrangere og stabling skåret tre stykker , skaper spilleren sin egen marmor labyrint . I motsetning til plast marmor løp, men disse brikkene er bare stablet og plassert ved siden av hverandre , så det er ingen garanti labyrinten vil fungere eller at marmor ikke vil falle av det .
Archimedes Marble Run

Arkimedes marmor løp er et klassisk eksempel på en nyskapende vri på den klassiske marmor løp. Denne stasen er en marmor - fylt Archimedes skru på venstre side av en treramme med en sikk - sakk marmor labyrint . Spilleren slår en sveiv for å få kulene til toppen av skruen deretter løfter en gate og klokker kulene zoome ned sikk - sakk . Dette contraption kan åpne en mulighet til å lære fysikk , enkle maskiner og selv historie - . Historien bak Arkimedes skrue

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)