Hvordan bygge en Lego Mindstorms Robot

Lego Mindstorms er et Lego-sett som inkluderer en datamaskin hjerne og et utvalg av deler for montering av byggesett til roboter som kan programmeres til å utføre en rekke oppgaver . Datahjernen kan programmeres uavhengig eller med en datamaskin , og den kommuniserer med innspill fra ulike sensors.Things du trenger
Lego Mindstorms kit
Clean eller pappeske
Plast beholdere ( valgfritt )

Vis flere instruksjoner
Forberedelse
en

Forbered bygningen plass . Det bør være godt opplyst . Du trenger noe å bygge i eller på å forhindre manglende biter . Et håndkle vil holde stykker fra spretter og gjør dem enkle å få øye på . En lav , bred pappeske vil gjøre det enkelt å holde styr på deler . Å ha flere plastbeholdere på hånden kan være nyttig for sortering deler .
To

Fjern Mindstorms datamaskinen murstein og sett den til side . Plasser med det sensorsystemer, batterier og kabler .
3

sortere de resterende delene av oppgaven . Plasser hjul, aksler og dekk i sitt eget område . Likeledes , plasserer struts og blokkerer hverandre . Mindre, bevegelige deler , som hengsler og pivots , bør også bli gruppert sammen .
Planlegging
4

Bestem hva slags robot du ønsker å bygge . The Mindstorms instruksjon boken tilbyr flere forskjellige prosjekter , fra enkle til komplekse . Førstegangs utbyggere vil sannsynligvis ønske å bruke disse instruksjonene . Mer erfarne folk kan lage sine egne prosjekter fra bunnen av.
5

Finne ut hva du ønsker roboten til å gjøre . De Mindstorms kits tilby nok deler og sensorer til å gjøre omtrent hva som helst . Kanskje du bare lyst roboten til å gå . Men hvis du ønsker å programmere en mer kompleks maskin , en som reagerer på lys eller plukker opp enkelte objekter , for eksempel, er andre oppgaver skissert i Mindstorms manualen .
6

Se til online Lego fellesskapet ( se Ressurser ) for ideer . Noen har kanskje allerede laget en design for prosjektet du se for oss , og du kan spare tid ved å følge at design i stedet for å starte fra scratch .
Design
7

Begynn med å designe din modell før du bygger den. Dette er en meget viktig fase. En enkel skisse er et godt sted å begynne . Lego tilbyr også design software der du kan bygge en modell nesten før du gjør det med faktiske murstein.
8

En liten mock - up modell , ved hjelp av noen av de samme brikkene , kan være svært nyttig . Husk alltid at hvis du bygger en Mindstorms robot , må Mindstorms datamaskinen murstein implementeres i design . Dette er både datahjernen og motoren som gjør roboten flytte .
9

Test dine design ideer før du bygge dem på en stor skala . Bestem hvordan du vil at roboten skal bevege seg og sørge for at du har et solid inntrykk av hva som vil gå der før du begynner byggingen . Dette vil spare deg for mye tid i byggefasen .
Bygg
10

Den enkleste måten å bygge din Mindstorms roboten er å følge trinn - for-trinn instruksjoner . Den manuelle tilbyr design for flere roboter
11 p Hvis du velger å bygge din egen tilpasset modell , holde disse tingene i tankene : . Den Mindstorms murstein må være sentralt og støttes , må de nødvendige sensorer være lett tilgjengelig , og hvis roboten er å være selvgående , er avgjørende bevegelsen mekanisme .
12

Først bygge støttestruktur for din murstein . Ikke begrave den under overflødige deler . Den primære Mindstorms design er en vandrende robot der murstein danner torso . For en vertikal robot , er dette ideelt. For en horisontal kryp eller hjul robot , bør murstein være horisontal .
13

Legg robotens bevegelse . Dette kan være to høye gangbein , noe som gjør en tobent robot ; en serie med hjul; eller et sett med fire ben på et dyrisk robot. Når murstein støttes , bruker drivaksler til å koble dine ben eller hjul . Dette vil bestemme hvor resten av roboten kommer sammen. Selv om du bygger din egen custom design, se instruksjonene i håndboken for denne fasen å sørge for at bilen din vil bevege seg ordentlig under sin egen makt .
14

Ikke prøv å bruke alle sensorer på en gang . Det er mange prosjekter du kan sette sammen med en Mindstorms settet , så ta deg god tid . Fest en eller to sensorer til den sentrale murstein og deretter legge dem til din modell . Hvis du bruker en lys eller visuell sensor , kan det være plassert hvor som helst , men husk at berøringssensorerbør holdes ute fra robot på en arm eller en sonde . Likeledes bør en lydsensor ikke være i nærheten av murstein ( motorstøy vil forstyrre ) , men utvidet vekk fra kroppen eller hevet opp fra den.
Ferdigstille roboten
15

Når murstein , bevegelsen systemet og sensorene er alle på plass , er roboten nesten komplett . Legg deler for å gjøre design mer elegant , eller å gjøre roboten ser mer ut som noe annet, for eksempel en bil eller et dyr .
16

Når roboten er ferdig , må du programmere Mindstorms murstein . De fleste av de grunnleggende funksjonene som sensorene kan oppnå er allerede programmert inn, men du kan også koble en USB-kabel og programmere murstein gjennom datamaskinen din i en rekke språk . Hvis du er fortsatt en nybegynner , bør du begynne med det enkle , on-board oppgaver først .
17

Test din robot. Ikke forvent alt til å fungere perfekt med en gang . Bevegelsesmekanismerkan ha behov for justering, eller sensoren kan trenge å bli flyttet . Til slutt , ser en robot du designet gjøre akkurat hva du designet den for å gjøre er en utrolig stolt øyeblikk .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)