Foosball Table Regler

Foosball er en rec - rom spill basert løst på fotballkamp . Spillerne står på hver sin side av et bord , som hver styrer fire stenger som strekker seg fra den ene side av bordet til den neste. Hver stang har en rekke rette tall på det , som representerer spillere på en fotballbane - en stang med tre målvakter , ett med to fullbacks , en med fem halfback og en med tre forwards . Hensikten er å spinne stenger ( og mennene på dem) for å banke en liten ball over bordet og inn i motstandernes mål . Reglene varierer , men USA Table Soccer Association ( ISTCA ) har satt visse formelle regler avsatt til lek . Grunnleggende Play

Spillet starter med en mynt flip å bestemme hvem som tjener først. Etter det siste scoret personen på har en sjanse til å tjene : plassere ballen gjennom servering hullet for å starte avspillingen. Spillet fortsetter til noen ringer tid ut , ballen blir slått av bordet , en død ball inntreffer (når ingen av lagene kan slå den med sine menn ) eller når noen scorer et poeng ved å få ballen gjennom motstanderens mål . Bare de menn på stengene kan brukes til å flytte ballen , og ingen kan forstyrre enten spiller evne til å manøvrere sine stenger. Ingen kan skubbe , heis, eller på annen måte manøvrere fotballspill å endre ballens bevegelse .
Frispark

I tillegg til grunnleggende feil om sportsånd og fair play ( hvis du tror det er juks , det sannsynligvis er ) , inneholder foosball flere konkrete tilfeller av regelbrudd . Du kan ikke slå en enkel foosball mann mer enn 360 grader på en gang , og du kan heller sende ballen direkte fra fem - mannen bar til frem tre mann bar . Ballen kan ikke holdes på ett bar i mer enn 15 sekunder (10 sekunder hvis den fem mann bar har besittelse ) . Hver av disse tilfellene utgjør en teknisk foul , noe som betyr at leken stopper og besittelse av ballen er gitt til det andre lagets frem tre mann stang. Han kan gjøre ett skudd med den, etter som ballen tilbake til stedet av teknisk foul . Dersom en spiller begår tre tekniske feil i løpet av en enkelt kamp , taper han kampen.

Seier forhold

Ifølge USTSA , seier forhold er knyttet til tidspunktet for hver kamp. Beste to - ut - av - tre kamper må slutte etter 35 minutter, mens beste tre - av - fem kamper må slutte etter en time. Spilleren med flest poeng på slutten av den tiden vinner . I tilfelle det blir uavgjort , vil en 10 - minutters overtid skje for å avgjøre vinneren . Hvis spillet er fortsatt uavgjort etter denne perioden , skal man ballen settes i spill ; den første som scorer vinner. Varianter på seier forhold inkluderer scoring rett : et tall er navngitt og den første personen til å score at antall mål vinner . I noen tilfeller må spillet fortsette etter det punktet er scoret til en spiller har to flere poeng enn motstanderen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)