Klassiske Parlor Games

I viktoriatiden , familier og venner samlet i sin dagligstue (som tilsvarer en moderne stue eller oppholdsrom ) å le bort kvelden spille en rekke underholdende spill . Selv i den digitale tidsalder , disse enkle spill er fortsatt morsomt å spille . Best av alt, mest klassiske privaten krever ingen spesielle eller dyrt utstyr og er passende for alle aldre kan nyte sammen. Blindman bløff
I Blindman bløff , spillere identifisere hverandre ved hjelp av sin følelse av berøring.

Nettstedet Old Fashioned Bo antyder spiller Blindman bløff , en morsom viktoriatiden privaten spillet. Best spilte med en middels til store gruppe mennesker (et sted 5-10 spillere) , er en person valgt til å være "det" og er sikkert bind for øynene slik at de ikke kan se noe. De andre spillerne deretter spre seg i hele rommet og forbli stille , forlater "det" å oppsøke dem . Når Blindman finner en person , de bruker hendene til å føle deres funksjoner (å være forsiktig så du ikke riper opp eller dytte noen) og deretter gjette hvem de tror de har fanget . Hvis de er riktige , blir fanget person deretter Blindman . Hvis ikke , må den nåværende Blindman finne en annen spiller og prøv igjen .
Hvordan, hvorfor , når og hvor
hvordan, hvorfor , når og hvor er et spill av spørsmål .

Hvordan , hvorfor, når , og hvor er et klassisk privaten spillet foreslått av Fun Joint hjemmeside. Spillere sitte sammen og anser en person som "det" for runden. Den valgte individ da tenker på en ting eller gjenstand , for eksempel en kattunge eller en gitar . Neste , de andre spillerne prøve og gjette hva ting er ved å spørre utvalgte spørsmål : "Hvordan liker du det " "Hvorfor liker du det " , "Hvor liker du det? " og "Når du liker det ? gjøre". Spilleren svarer tilsvarende, for eksempel , sier " Jeg liker den fordi den er søt " og "Jeg liker det når sin sovende " for en kattunge. Personen som er "det" kan være indirekte å forvirre de guessers , noe som gjør deres oppgave en utfordrende.
Hoffolkene
I spillet de hoffmenn , må spillere utføre hver bevegelse av leder.

For et spill sikker på å ha spillere utbrudd i latter , nettsiden Victorias Past foreslår spille hoffmenn . I dette spillet , er en person valgt til å være kongen eller dronningen og tar et sete i midten av rommet mens de andre spillerne , innta rollen som hoffmenn , sitte på rad før lederen. Kongen eller dronningen gjør deretter en gest , alt fra en subtil blinking av øynene til en full curtsy , og hoffmenn vise sin respekt ved å etterligne det som skjer. Kongen eller dronningen holder utføre forskjellige bevegelser og hoffmenn fortsette å etterligne dem , men må ikke smile , le eller på annen måte uttrykke følelser . Den første personen til å mislykkes taper og må tre til side ; den endelige spilleren til å bli eliminert så blir den neste kongen eller dronningen . For å gjøre spillet ekstra utfordrende , lederen kan engasjere seg i latterlige og morsomme aktiviteter, som nysing dramatisk eller imitere et dyr.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)