Hvordan bygge en Custom Car Computer Game

spill med bil tilpasning gjøre så deres fokus montering av en bil. Slike spill krever en database med forskjellige former og deler, som armer og ben for en karakterbyggende spillet , eller bygninger og veier i en by simulering ( dvs. " sim " ) spill. De må også ha regler som definerer hvor spilleren kan sette sammen disse deler, og algoritmer som definerer hva som skjer når disse deler danne en ferdig bil. En viktig fordel med å programmere et slikt spill er forbedret programmering ferdigheter, som du kan bruke på andre, muligens ikke- spillet, prosjekter. Instruksjoner
1

Last ned og kompilere kildekoden for en by simulering spill som OpenCity eller ukjente horisonter.
2

Spill byen sim spillet, og listen på papiret komponenter (for eksempel bygg, veier) den tillater spillere å bygge byer med .
3

Skriv en liste over komponent objekter (f.eks dekk , motorer ) at en spiller kan sette sammen en bil fra .

4

Skriv notater på hvordan byen sim spillet tillater spillere å passe komponentene de har valgt til " chassis " av byen . For eksempel skrive svar på spørsmål som " Hvor kan ikke spillet tillate meg å plassere bygninger, offentlige arbeider som hjelpelinjer og landskapselementer (for eksempel trær , terreng ), og andre strukturer ? " Et svar kan du skrive kan omfatte , «Byen sim spillet tillater spillere å bygge parker ved å dra og slippe forskjellige arter av trær ( f.eks eik, lønn , selje, furu ) til en rektangulær lapp av terreng. "
5

Rewrite spørsmålene du stilte i forrige trinn å forholde seg til din bil tilpasning spill. For eksempel " Hvor på bilens chassis ikke spillet tillater spillere å plassere dekkene , motorer og andre bildeler ? Hvor nøyaktig gjør spilleren sted disse delene ? " Et svar kan du skrive kan omfatte følgende: " . Spilleren kan klikke på forskjellige dekk fra et galleri av dekk bildene, og dra dem inn på bilens hjulaksler "

Når du har detaljerte beskrivelser om de ulike komponentene av bilen og hvordan de passer til kabinettet , kan du begynne å lære kildekoden for det opprinnelige spillet.
6

Skriv ut spillets kildekode, skriv deretter inn , sammenstille og spille spillet. Denne prosessen gjør du lese kildekodennøye , som er et første skritt i å forstå koden.
7

Slett en av kildekodefiler , og deretter prøve å skrive inn den fra minnet. Les utskriften for kildefilen bare etter behov.
8

rekompilere spillet , og deretter gjenta forrige trinn til du ikke lenger trenger å lese utskriften .
9

Slett og lære hver gjenværende kildefilen på samme måte som den første. Fullfører dette trinnet vil gi deg en forståelse av hvordan den opprinnelige fungerer tilstrekkelig til å begynne å endre spillet.
10

Type kildekode som erstatter byen sim database over deler med bildeler fra trinn 3.

11

Skriv kilde som erstatter reglene som bestemmer hvordan spillerne passe byens delene sammen , med reglene din skrev i trinn 5.
12

Compile og spille spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)