Hvordan å designe ditt eget spill System

Mangfoldet av spillene i verden er svimlende , men som språk , de alle har visse trekk til felles . Akkurat som alle språk har et sett av grammatiske regler som beskriver hvordan du kan kombinere ord , så, også , har hver kamp regler for å manipulere sine komponenter . Noen spillsystemer , som sjakk , er svært optimalisert og brukes for svært få lignende spilltyper . Andre, som rollespill , er mye mer åpen ended.Things du trenger
Notepad og blyanter ( valgfritt, men anbefales )
Vis flere instruksjoner
en

Bestem hva slags plass spillet ditt system vil fungere med . Chess , for eksempel , bruker en 8x8 matrise av firkanter ( selv om sjakk "system" omfatter alle størrelser grid ) . Krigsspill ( tabletop eller datamaskin) finner sted på en slags kartet. Tag, gjemme - og-søker og atletisk sport foregå i "ekte " plass .
To

Lag en liste over hva slags komponenter spillet ditt system vil håndtere. Dette er ting som vil bli manipulert i spillet plass , slik som mennene på et sjakkbrett , men de også inkludere ting som spillernes faktiske organer i atletisk spill ( eller deres avatarer i dataspill ) , utstyr og symboler , markører , bakgrunns objekter og så videre. Du trenger ikke å identifisere hver og objekt ; bare fokusere for nå på den slags objekter . For eksempel , hvis du var å designe noe som sjakk , du ville ikke trenger å finne opp bønder og tårn og riddere på dette stadiet ; ville du bare trenger å være oppmerksom på at du vil ha brikker som har ulike måter å bevege seg på brettet .
3

Bestem deg for en tidsstruktur for spillet ditt system . Vil det være turbasert , og i så fall vil spillerne alternative svinger , som i sjakk , eller vil de gjøre sine svinger samtidig , som i rock- papir -saks ? Merk at selv sanntid spill kan konseptuelt brytes ned i separate faser ( og generelt må være hvis de blir implementert som datasimulering , selv om disse fasene er usynlige for spilleren) . På et minimum , vil disse fasene er en beslutningsfasen ( når spilleren gjør et valg) og en handling fase ( når valget er gjennomført og effekten en endring i spillet plass ) .
4

Utarbeide regler for hvordan de ulike komponentene i spillet ditt system vil samhandle . Dette er " grammatikk " av systemet: Hvordan oppføre seg ting? I et spill som sjakk , utgjør dette definere gyldige trekk for hver brikke . I en mer kompleks simulering spillet på en datamaskin , kan det være intet mindre enn å utarbeide en hel fysikkmotor . Noen spill er avhengige randomizers , som terninger eller spinnere (eller tilfeldige tall generatorer i dataspill ) for å bidra til å løse noen av disse interaksjonene .
5

Bygg en enkel mock -up av spillmodell. Ofte kan dette gjøres helt med blyant og papir , men for dataspill kan du trenger å skrive noen teste koden . Bruk mock -up for å kjøre noen simuleringer for å teste hvordan spillet ditt system fungerer i ulike scenarier . Du vil sannsynligvis finne at en mekanisme er uhåndterlig eller utilstrekkelig på noen måte . Ikke mist motet ; dette er en del av prosessen. Du vil ofte ha behov for å gå tilbake til et tidligere trinn og redesign komponenter . Det er ikke uvanlig å måtte gå tilbake og gjøre om hele modellen fra bunnen av, men hver gang du gjør det, vet du mer om hva som fungerer og ikke fungerer .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)