Risiko Spillet instruksjoner

Risiko er et brettspill av strategi og litt flaks . Vinneren er den første til å beseire alle de andre spillernes hærer og erobre verden . Spillet tar flere timer å fullføre og en del prøving og feiling for å bli god på det . Sette opp

For det tradisjonelle spillet , vil du trenge minst tre spillere . Antallet mennesker bestemmer antall hærer hver person starter med ( 3 spillere = 35 hærer , 4 spillere = 30 hærer , 5 spillere = 25 hærer , 6 spillere = 20 hærer ) . Tre stykker representerer en hær . En infanteri teller som én , teller en rytter som fem og et kanon teller som 10 år.
Stokk kortene og rull for å se hvem som går først . Spillet Spill flyttes med klokken .
Plassere Armies

For å starte spillet , vil hver spiller bytter på å plassere en infanteri på territoriet hans valg , og starter med den personen som rullet flest . Når minst én hær sitter i hvert territorium , begynne å plassere ekstra infanteri i områder som allerede er eid før alle startinfanterimenn har blitt brukt opp .
Prøv å skaffe territorier på samme kontinent eller ved siden av hverandre hvis det er mulig . Plasser ekstra enheter bare i områder som du ønsker å holde på. Sprer selv for tynn eller lik mellom territorier kan være skadelig senere i spillet . Det er ofte lettere å fokusere på bestemte områder .
Start of a Slå

Ved starten av hver sving , vil en person får et minimum av tre hærer til sted. Sett enheter på steder der du har tenkt å angripe eller på steder som trenger å forsvare før neste sving .
Bonus hærer er tildelt for å eie minst 12 territorier , å eie et kontinent eller " innløse " kortene . Hvis minst 12 territorier er eid , dele den totale tallet med tre og runde ned til å bestemme hvor mange hærer tildelt i stedet for minimum tre . Eie et kontinent gir de ekstra hærer vist på brettet . Innløse eller snu i tre matchende Risiko kortene legger ekstra hærer i tallene som er oppført på bunnen av brettet , fra fire til 55 å ha en av hver av de tre bildene - . Soldat , Horseman og kanon - eller tre av samme bilde tillater en spiller å kontanter . Hvis du eier et territorium avbildet , plassere to menn på dette territoriet . Spillerne er alltid i stand til og nødvendig for å tjene penger når de har fem kort i starten av en sving .
Under en Turn

Når hæren er plassert , en spiller kan erklære angrep på andre spilleres territorier som grenser hans egen. Kampen vinneren bestemmes av rullende terninger. Angriperen må ha antallet hærer i territoriet pluss en til å rulle at antall terninger ( opp til tre ) . Forsvareren får to for to eller flere enheter .
Spillerne vil rulle før alle hærene i det forsvar territorium er borte , alle unntatt en hær på motstanders landet er borte eller angriperen kaller seg angrepet . På hvert kast , vil hver spiller høyeste terningen bli matchet . Forsvareren vinner i et slips . For hver match-up , er lik den tapende terningkast én enhet tapt .
Dersom en angriper beseirer alle forsvarerens hærer , vil han flytte antallet hærer lik eller større enn antall terningene rullet , etterlot minst én hær i den opprinnelige territorium .
Hvis en annen spiller mister alle sine gjenværende hærer på brettet , får angripende spiller som spillerens Risiko kort.
Spillerne kan angripe så mange territorier som de ønsker i en sving . La nok hærer for å forsvare territorier fra andre spillernes angrep .
Avslutte et Turn

Når spilleren bestemmer seg for å slutte å angripe , kan han befeste hærer fra ett grenser landet til en annen hvis han ønsker . Dette er en god måte å forsvare et bredt område eller kontinent ved pæling hærer inn i et enkelt område å avverge angripere , som Brasil fra Nord-Afrika .
Dersom spilleren har erobret en eller flere territorier , han får bare ett Risiko kort fra bunken på slutten av svingen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)