Brettspill Ideer for Underground Railroad

The Underground Railroad var navnet gitt til en serie av rømningsveier og trygge hus at amerikanske slaver følges for å nå nordlige statene eller Canada i første halvdel av det 18. århundre . Jernbane begreper som "stasjon " og " dirigent " ble brukt til å skjule egentlige betydning . En Underground Railroad brettspill bør gjøre spillerne føler spenningen av rømningsveier hjemsøkt av " slavehvalbåter" som ble betalt for å slå slaver i. Spillet skal vise hvor vanskelig det var for escaping slaver for å skaffe mat , ly og sikkerhet , men tillate utholdende spillere for å vinne gjennom til frihet . Starter

Utgangspunktet for enhver Underground Railroad spillet er slaveri , og målet er frihet . Spillerne velger en strategi for å komme fra startpunktet til mållinjen , og spillet tilbyr dem flere konkurrerende alternativer , hver med sine egne fordeler og ulemper . For eksempel kan en spiller smi eller kjøpe sine egne " gratisaviser " at tilstanden han er en fri mann - og derfor er lov å reise uten hindring . Alternativt kan en annen spiller velger å pakke vekk på et skip eller tog å komme nord raskt . Gratisaviser kan være dyrt eller ellers vanskelig å få tak i, og blindpassasjerer risiko mangel på mat og luft , samt funn .
Advances

Inkluder flere rutene på brettet at forhånds spillere ned sine ruter . Slike ruter kan være merket "stasjoner " eller " safe houses " og gi en ekstra terningkast til å representere flere butikker av mat og vann , veibeskrivelse til neste trygge hus og nye klær . Alternative forhånds firkanter representerer en uventet cache av mat , som for eksempel en kornåker , eller overhøre hemmelige retninger i en annen slave sang , slik som den er i den åndelige " Wade in the Water " - " reise ned en bekk å kaste hunder av din duft ».

tilbakeslag

Noen spillebrettet rutene må inneholde tilbakeslag . Mulige tilbakeslag på Underground Railroad inkluderer en plutselig tilstrømning av forfølgerne , som nødvendiggjør en natt eller to av skjul - eller , for spillformål, en savnet sving . Andre tilbakeslag mister veien - mangler en sving eller faktisk vikende en firkant eller to - . Eller verste , av alt , å bli oppdaget av " slave catcher ", som er nesten alltid på slutten av spillet


vinne og tape

vinne , i Underground Railroad vilkår , er å gjøre det forbi alle hindringer for frihet i Canada . Losing blir fanget og bli sendt tilbake til din gamle mester , eller enda verre , blir solgt enda lenger sør . Selv om en Underground Railroad spillet divaner disse historiske realiteter i form av lek, bør det ikke prøve å skjule det faktum at for noen slaver , spillet var liv og død : . Noen fangede rømlinger aldri fikk en ny sjanse


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)