Risk spillet strategier

" Risk " er et klassisk brettspill , delvis på grunn av sin blanding av enkelhet og kompleksitet . Den grunnleggende ideen er enkel å forstå, noe som betyr at hvem som helst kan hoppe inn i et spill på kort varsel , men de strategier involvert gi det en god del av dybde . Gode ​​spillere utvikle ordninger av sine egne for å hjelpe dem å vinne , men noen generelle strategier kan hjelpe nykommere hevde seg blant mer erfarne konkurranse . Holding Kontin

Spillet " Risk " kan slå på en spillers evne til å gripe og holde kontinenter . Kontrollere et helt kontinent gir deg ekstra hærer hver tur, samt en levedyktig maktbase med å lansere offensiver . Av de seks kontinenter på brettet , Australia og Sør-Amerika er det mest lett forsvares . Australia har bare ett poeng for innreise , mens Sør-Amerika har to . Europa og Asia , på den annen side er vanskelig å overvinne , og enda vanskeligere å holde. Tenk å holde på dem i de tidlige delene av spillet , og fokusere på å holde en av de mindre hvis du kan .
Se dine motstandere

I " Risk , "det kan være lett å fokusere for mye på hva du gjør og ignorere dine motstandere . Ved utforming av planene dine, bør du vurdere de andre spillerne i territorier i nærheten av deg og hva de kan være i stand til i fremtidige svinger . Det kan være en fordel å hindre fienden din - for eksempel ved å gripe og holde en del av et kontinent som han ellers kunne kontrollere - . Selv om det ikke gir deg noen umiddelbar fordel

Du kan også ønsker å størrelse opp dine motstandere fra en mental ståsted ; noen som opptrer usikkert eller synes altfor ærbødig er mer tilbøyelige til å forsvare , mens noen som gjør en masse søppel snakker eller mobbing er mer tilbøyelige til å angripe. Jo mer du vet om de andre spillerne , jo lettere kan du forutse deres handlinger .
Fleksibilitet

Betingelsene for " Risk " forandrer seg hele tiden , og noe som gir mening en tur kan være helt uholdbar den neste . En vinnende " Risk " spiller lærer å skifte sin strategi og håndtere den måten styret ser nå heller enn hvordan det så noen omganger siden . Dette er spesielt relevant med allianser og diplomati , som ikke er nevnt i reglene , men er en viktig del av spillet likevel. Allianser mot en felles fiende , for eksempel slutte å ha noen mening i det øyeblikk at fienden er beseiret , og det er ingenting som sier at du kan ikke slå på en partner så snart hans nytten slutter. Hold mulighetene åpne og forberede seg på en rekke ulike utviklingstrekk ; det vil bidra til å holde deg i spillet .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)