Skrupler Regler

Scruples er et spill av moralske dilemmaer der spillerne stille spørsmål til andre, og forutsi hvordan de vil reagere i visse situasjoner . Et ideelt spill for store grupper eller partier , gir Scruples spillerne muligheten til å bløffe hverandre og utfordre svar . Skrupler er et spill beregnet på voksne , som spørsmålene er de av etisk karakter og kan være vanskelig for barn å forstå . Forberedelse

Deal fem gule kort til hver spiller og plassere resten forsiden ned på bordet . Deal ett rødt svarkortet til hver spiller . Disse kortene vil ha " ja", "nei" eller " avhengig " på dem . Sett resten forsiden ned ved siden av de gule kortene .
Kamp Spill

Starter med spilleren til venstre , spillere bytter stille et spørsmål til noen annen spiller fra sine spørsmålskort . Ideen er å plukke den personen du tror vil svare på spørsmålet i henhold til svarkortet du har i hånden . Hvis han gjør det, få deg til å bli kvitt en av dine gule kort. Arkiv

Spillere kan bløffe når du svarer på spørsmålene for å prøve å hindre deg fra å bli kvitt et gult kort. Når en spiller svar " Depends , " han er pålagt å fortelle hva hans Svaret avhenger av .
P Hvis du er feil og spillerens reaksjon er ikke hva svaret kortet sier , kast deg spørsmålet kortet og velge en annen fra dekk. Kast og ta en ny rød svaret kort etter hver tur .

Brukte spørsmål og svar kortene bør plasseres med forsiden opp i hauger ved siden av de ubrukte kortene som skal stokkes og brukes på nytt hvis du går tom . Hvis du har et gult spørsmålskorti hånden som sier " Invent et spørsmål på skrupler , " du må gjøre opp din egen spørsmålet å bli kvitt kortet eller gi det til en motstander i en utfordring .

Utfordringer

du kan utfordre en spiller hvis du mistenker at han bløffer . Hvis du vinner utfordringen , gir du ham en av dine gule spørsmålskort. Hvis du taper, får han til å gi deg en. Når utfordre en spiller , får du 20 sekunder til å overbevise resten av spillerne han er bluffing.That spiller så har 20 sekunder til å overbevise dem om at han er sannferdig .
P Hvis en spiller har bare ett spørsmål kortet igjen, må han si det umiddelbart . Han så ikke kan utfordre eller bli utfordret .
Stemmegivning

For en utfordring , alle spillerne avgi stemme samtidig . De stemmer ved å holde opp en av sine Halo -kort . En Halo Up kortet holdes opp til å stemme at utfordret spilleren er å fortelle sannheten og en høygaffel Up brukes til å stemme at han bløffer . Dersom stemmelikhet er ingen kort utvekslet .
Winning

Vinneren på skrupler er den første spilleren til å kvitte seg med alle fem av hans gule kort.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)