Solitaire krigsspill Regler

Solitaire WarGames er brettspill vanligvis basert på historiske konflikter - oftest , andre verdenskrig , men noen avtale med andre kriger, som Napoleons , Peloponnes og persiske Gulf konflikter .
Reglene for disse spillene er varierte , men de dele noen elementer , inkludert dø ruller , sekvenser som må følges og tilfeldige hendelser som erstatning for en andre menneskelig spiller . Taktisk eller strategisk

er to grunnleggende divisjoner av WarGames : taktiske og strategiske . Taktiske spill inkluderer B - 17 : Queen of the Skies , som gir deg kontroll over en World War II B - 17 bombefly og dens mannskap ; og Ranger, der du er en patruljefører . Strategiske spill inkluderer Carrier War , hvor du tar kommando av enten den amerikanske eller japanske marinen under andre verdenskrig .

Enkelte spill, som Silent Hunter , også satt under andre verdenskrig , har både taktiske og strategiske elementer . I dette spillet styrer du alle ubåter i Stillehavet teater eller kommandere en enkelt fartøy under en patrulje .
Rolls arkiv

fleste kabal krigs bruke dør eller terningkast i orden å avgjøre utfall og betingelser . I Silent War , er en terningen brukes til å avgjøre om din ubåt har truffet sitt mål , og dette kastet er endret av faktorer, inkludert målet forsvars-og ASW evner . Arkiv

B - 17 samtaler for rundstykker før og under lek . Rolls før trekk bestemme faktorer som målet , stilling i dannelse av B -17 , og høyden ved hvilken dannelsen fluer . Andre ruller avgjøre forhold som været over målet og antall bølger av tyske interceptors sendt mot deg .
Sekvense

Fordi de forsøke å speil fasene av konfliktene de er basert på , solitaire krigs alle har iboende sekvenser du må spilleren gjennomføre for å oppnå seier.

i B - 17 , flytter du en sone nærmere målet per tur , og må da rulle for fighter dekselet og handle deretter hvis din skvadron blir angrepet av tyske interceptors . Etter å ha nådd målet sonen , må du starte bombing run og returnere til basen , mens du fortsetter å bekjempe fiendtlige interceptors . Når du kommer tilbake på 8th Air Force Base , må du deretter rulle for å avgjøre om alvorlig skadde besetningsmedlemmer overlevde . Arkiv

Strategiske spill som Carrier War tendens til å være mer komplisert . Hver tur i Carrier War har syv faser og hver fase kan kreve at du gjennomføre flere tiltak . Under forsterkning fasen , for eksempel , begynner du ved å bestemme om nye enheter eller erstatninger er tilgjengelig , eller hvis skadede enheter har blitt reparert , og deretter posisjons forsterkninger basert på den aktuelle regelen .
Tilfeldige hendelser

Solitaire krigs kan også inkludere tilfeldige hendelser , som forsøker å produsere den type spontanitet du ville forvente fra en menneskelig motstander . Disse hendelsene kan også søke å duplisere de typer hendelser som kan ha oppstått i den aktuelle historiske konteksten .

B - 17 inkluderer tilfeldige hendelser , påskyndet av en die rolle 20 , som kan resultere i motorhavari , formasjon havarier som ville tvinge deg til å påta seg rollen som bly eller hale bomber , samt ekstrem kulde som kan føre til at maskinpistolerpå bombefly til syltetøy .
arkiv

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)