Typer risiko Games

" Risk " er en klassisk Hasbro spillet verdensherredømme involverer strategi og sjanse . Spillerne får et verdenskart og en samling av soldater for å plassere på kartet i begynnelsen av spillet . Kamper blir avgjort med et terningkast . Ved hjelp av en forsiktig kombinasjon av strategi og litt flaks , kan spillere bli herskere av verden . Det er mange morsomme og interessante varianter av denne grunnleggende premiss . Risk 2210 e.Kr.

" Risk 2210 e.Kr. " er en futuristisk type " Risk ". Combat er nå håndtert av krigsmaskiner , i stedet for de normale menneskelige soldater fra det opprinnelige spillet . Disse maskinene er kalt " maskiner av ødeleggelse " eller " mods. " De MODS er ledet av menneske sjefer . Hver sjef har spesielle krefter og evner , for eksempel økt lederskap eller sterkt forsvar . Disse spesielle krefter er brukt ved å spille "command" kort, som kan spilles av på enkelte punkter i spillet , basert på kortene . Den største endringen i spillet kommer i din slagmarken . Du er ikke lenger kjemper for Jorden : du kjemper under havet , og selv på månen . Den grunnleggende spillet er fortsatt det samme , men. Spillet har vært begrenset til fem omdreininger per kamp . Dette bidrar til å holde spillet til en rimelig lengde , som spill av " Risk " kan ofte strekke til store lengder .
Castle Risk

En av de tidligste varianter på " Risk "er" Castle Risk . " Den grunnleggende spillet er fortsatt det samme . Spillerne slåss om territorier og forsøke å ta over hele brettet . Imidlertid har omfanget av spillet vært begrenset til et kart over Europa . Dette legger en annen strategi i spillet . Den største endringen i spillet er tillegg av slottene . Hver spiller får et slott plassert i et hjem territorium . Spillerne trenger ikke lenger å ta over hele kartet , men bare hver spillers slottet . Dette skaper en svært defensiv " Risk " spillet , som spillere vil umiddelbart miste når deres slott er ute , uavhengig av hvor mange områder de eier . Andre nye funksjoner inkluderer nye kort som Spy , Generelt , Marshall , Diplomat og Admiral . Disse kortene gir deg ulike fordeler , som for eksempel ekstra terningkast , ekstra soldater eller ekstra territorier .
Risk Express

Ett problem med å spille " Risk " er at det tar utrolig lang tid , og kan ta opp en hel tabell . Noen spill kan ta dager , noe som etterlater en tabell i huset ditt helt okkupert og utenfor grensene til spillet ødelegger katter . Men " Risk Express" tar mye av overdreven tid ut av å spille " Risk " og holder bordet ditt klart og gratis . I stedet for et styre , er spillet spilles med 14 plater og syv terninger . Hver plate er et annet kontinent og hver terning har sine sider fylt med en General, Golgata , artilleri , en infanteri , to Infanteri og tre infanteri . Spillerens egne ingen plater på begynnelsen av spillet , men må erobre dem gjennom terningkast . Hver plate er verdt minst en seierspoeng , men kan være verdt opp til fire . Spillere rulle sin terning i løpet av deres tur og velg en plate for å erobre . Hvis deres terningkast er større enn troppene skrives på disken , de kan slå frontlinjen på platen. Hvis de ødelegger alle frontlinjene , vinner de platen . Unnlatelse av å matche får dem til å miste en dør for turn . Etter at alle platene har blitt erobret , den spilleren med flest seierspoeng vinner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)