Elektroniske Battleship Regler

Electronic Battleship er en databasert versjon av den populære Milton Bradley spill som involverer to spillere gjette plasseringen av hverandres skip for å gjøre strategiske angrep . Spillet benytter fire firkantede nett som identifiseres av bokstaver og tall . På ett rutenett , arrangerer spilleren sine skip , og på en annen tavle , prøver spilleren å spore skip av den andre spilleren . Med elektronisk slagskip , mange av de samme reglene gjelder som originalen , men det finnes også tre andre typer spill som kan spilles , samt en sjanse til å konkurrere mot datamaskinen . Innhold og Assembly

Innholdet i spillet inkluderer baseenheten , target grid skillelinjen , 168 hvite knagger , 84 røde knagger , 10 plast skip og batteridekselet . I batterilokket er batteriholderen , der fire AA-batterier må settes inn for å spille spillet . Spillet blir deretter først satt sammen ved å skyve target gitteret skillelinjen midt på spillebrettet basen. Posen av ti plast skip bør omfatte to av hvert skip , som er transportøren , slagskip, ubåt , ødeleggeren og patruljebåt . Hver spiller tar deretter 84 hvite knagger og 42 røde knagger .
Programmering Ships

Spillerne må først bestemme hvem som er Task Force One , og som er Task Force Two. For spilleren som er Task Force One , det er hans eller hennes plikt å trykke på " On" knappen på siden av spillbrettet . Du vil høre en stemme si: "Velg spill . " Du må da trykke på knappen en til å velge det første spillet . Når du hører spillet sier " Velg spiller , " du må trykke på to knapper for å velge to spillere . Du vil da høre , " Task Force One, skriv inn bokstav og nummer . " Velg en plassering mønster for skipet ditt før strategisk plassere dem på nettet for dine skip . Skriv inn bokstav og nummer på din posisjon og trykk på "Enter "-knappen . Motstanderen vil da bli bedt om å gjøre det samme .
Firing en Missile

Task Force One spiller begynner spillet ved å plukke et mål hull for å feste en hvit pinne inn på målet rutenett , som ligger i øverste høyre hjørne av spillbrettet . Målet er identifisert av en bokstav og et tall . For eksempel er D- 2- en mål identifisering. Denne plasseringen er der du ønsker å fyre av en rakett for å angripe motstanderen . Å fyre av en rakett , må du taste inn bokstav og nummer på målet og trykk på " Fire" -knappen. Du vet at du treffer motstanderens skip hvis du hører en eksplosjon i spillet . Hvis du hører bare rakett ble avfyrt av og ingen eksplosjon , så du ikke treffer motstanderen . Pinnen er igjen i målet rutenett for å indikere et område som ikke ble truffet . Etter rammet eller savner , blir det den andre spillerens tur .
Vinne et spill

Målet med spillet er å senke alle av motstanderens skip . For å gjøre dette , når du treffer en del av et skip du må bytte ut den hvite pinnen med en rød pinne . Når hele skipet er fylt med røde knagger vil det bli senket og maskinen vil kunngjøre at du senket en av motstanderens skip . Den spilleren som synker hele fem av de andre spillernes skip først er vinneren . Datamaskinen vil kunngjøre arbeidsgruppe som har en, og sangen " Taps " vil spille for taperen .
Andre spill

spill to ligner på spillet en , men i denne versjonen kan spilleren fortsette å skyte så mange raketter før han eller hun savner . For eksempel , hvis Task Force One spiller gjør en hit med det første målet , kan hun fortsette å spille. Den andre spilleren vil da ha hans eller hennes tur når den første spilleren har gått glipp av et mål . For spillet - tre versjon , tar hver spiller en sving for hvert skip som ikke har blitt senket . Et eksempel er hvis Task Force Two spiller har fire skip som ikke er senket , så han eller hun får lov fire svinger på en gang . Spill fire er den mest avanserte versjonen som den tillater spillere å lage sine egne avfyring regler og ta slår hvilken som helst rekkefølge at spillerne vil .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)