Bestem hensikten med spillet . For et tema basert rundt Underground Railroad , ville det være passende å gjøre objektet av spillet for å hjelpe de fleste slavene til sikkerhet . Alternativt , kan objektet være å bygge den beste skjult rute eller å hjelpe rømte slaver skjule fra myndighetene .
To
Design mekanikken i spillverdenen som tilsvarer temaet . Hvis objektet er å hjelpe slaver flykte , kan du flytte tallene indikerer rømte slaver langs et spor til frihet . Hvis spillet formål er å bygge en skjult rute , kan du ha spillere konkurrere om deler av et spor som de plasserer på brettet for å bygge en rute til sikkerhet .
3
Inkluder elementer av konkurranse . Du kan inkludere en mekaniker der spillere direkte myndigheter unna fra sine egne skjulte slaver og mot slaver av dine konkurrenter . Du kan selv ha en av de spillerne som spiller som en av de ondsinnede myndigheter som prøver å jakte ned den rømte slaver , og spillerne må jobbe sammen for å overliste ham .
4
Lag mekanikken i spillet som benytter amerikanske borgerkrigenshistorie . For eksempel , hvis spillet har en kortstokk for å avgjøre tilfeldige hendelser , kan du skrive fakta om Underground Railroad på hvert kort . Du kunne navnet viktige steder på spillebrettet etter virkelige landemerkene i den amerikanske Underground Railroad , eller du kunne navnet tokens etter viktige personer som deltok i den ulovlige slave frigjøringsbevegelsen .
5
Lag de enkelte komponentene i brettspillet . Bruk bygging papir eller plakat bord for de spilleflaten , actionfigurer eller utsparinger for spillernes markører og inneholder et element av tilfeldighet , som terninger , kort eller et nummer spinner .