velge å spille enten som en Decepticon eller Autobot , og din motstander eller motstandere velger likeså. Decepticons er de onde Transformers og Autobots er de gode Transformers .
To
Velg ett av fire sjefer for din side , enten Decepticons eller Autobots . De fire sjefer å velge mellom er: Megatron , Barricade , Bumblebee og Optimus Prime . Disse sjefene er som " Hero" -enheter og bruke en åtte - sided dø heller enn seks - sided dø for å avgjøre skade eller unndragelse i en kamp .
3
Bytter med motstanderen eller motstandere plassere dine tretti enheter , eller " operative roboter " , i en av de 42 soner av kartet av Cybertron . De land og provinser i Risk har blitt erstattet med soner i Transformers Risk .
4
Plukk et referansekortnår du og din motstander har plassert alle dine droner . Den Referansekortet forklarer ganske enkelt de ulike fasene av spill i hver sving . Det er seks totalt runder i spillet . Ved slutten av seks runder , spilleren kontrollere de fleste sonene vinner . Du styrer en sone ved å ha en robot okkupere den. Arkiv 5
Initiere første runde av spillet ved å la den yngste spilleren ta hans eller hennes tur , som består av fem faser . Plasser robotene , hvis du har noen til sted . Morph helten din eller leder enheten inn i enten bil eller robot modus, som gir ulike egenskaper i henhold til referansekortet . Deretter angripe dine motstandere , rulle den svarte dø for angrep og den hvite terningen for forsvar . Rull mengden av dør lik antall roboter du angriper med . For eksempel , hvis du angriper en sone med tre roboter , rulle tre dør . Motstanderen ruller dø lik antall roboter han bruker for forsvar . Spilleren med den høyeste enkelt dø vinner. Taperen fjerner en robot til hans " scrapheap ", der enheten kan ikke lenger brukes . Du kan spille en oppgraderingskortunder kamp for å gi bonuser til å angripe eller forsvare enheter . Når kamp er over, plukke en oppgraderingskortog la noen andre begynner sin tur .
6
Gjenta trinn 5 til hver spiller har spilt sin tur. Dette avslutter en enkelt runde . Re - starte turtakingen inntil seks runder er spilt . Spilleren med flest soner på slutten av seks runder vinner .