Hvordan lage din egen Zoo Farm spill

Klaus Teuber , designeren av den prisbelønte brettspillet " Settlers of Catan , " hevder de beste spilldesignere er selv spill entusiaster . For de med en lidenskap for dyrehagen og husdyr samt spill , designe og lage en dyrehage farm spillet kan presentere en utmerket mulighet til å utnytte konkurrerende enthusiasms . Å lage din egen dyrehage farm spillet krever at du ser på og planlegge formatet , objektiv og strukturen i spillet før du tester sin spillbarhet og, kanskje enda viktigere , sin re - spillbarhet . Instruksjoner
en

Identifiser formatet av spillet . For eksempel , hvis du har kunnskaper om programmering , kan du forsøke å utforme et databasert zoo gård spill , som ligner på MyZoo eller Farm Town . Hvis du planlegger å spille dette spillet med venner eller familie i en stasjonær innstilling , kan du designe et brettspill som The Family Farm eller Zoomania Zoofari . Du kan også designe andre typer ikke- prop - baserte spill , som for eksempel enkle skattejakter eller trivia - eller informasjonsbaserte spill.
To

Velg et mål for spillet . For eksempel kan målet være å lære eller lære så mye du kan om ulike dyrehagen og husdyr i løpet av spillet . Tilsvarende kan målet være å løpe poeng eller reise rundt et kart eller en rute .
3

Avgjør om spillet vil være konkurransedyktig eller ikke . En konkurransedyktig zoo farm spillet ville pit deg mot en motstander , enten en virtuell motstander eller en real -life motstander , som dere begge forsøk på å oppnå målet med spillet før eller bedre enn den andre.
4

conceptualize på hvilken måte et spill spiller vil flytte fra starten av spillet mot målet med spillet . Bruk brainstorming aktiviteter som konsept diagrammer og freewrites , ved hjelp av andre spill med lignende formål som modeller . For eksempel , hvis du har besluttet å opprette en dyrehage gård brettspill der målet er å rase rundt et kart over et gårdens husdyrpark mot tre andre konkurrenter , har du kanskje spillerne kastet terning eller trekke kort for å finne ut hvordan de beveger seg rundt på brettet .
5

Design et system av risiko og fordeler for spillet ditt . Disse vil holde spillet interessant og utfordrende . For eksempel , for en datamaskin - basert spill der du prøver å løpe poeng basert på hvor mange virtuelle zoo dyr du holde i live i løpet av et år , kan du introdusere risikoer som virtuelle sykdommer eller andre plager som kan skade dyrene . På samme måte kan du introdusere belønninger som for eksempel et overskudd av mat eller en spesielt produktiv hekkesesongen .
6

bygge en prototype for spillet ditt . Fokus på mekanikken i selve spillet , i stedet for den ekstra accoutrements som fancy design eller grafikk . For eksempel , hvis du designer en PC - basert spill , begrense deg til koding relatert til gameplay , snarere enn kodingen relatert til grafikk . Hvis du designer en gatefeier jakten - aktig spill , fokusere på hvilke typer elementer for å bli plassert og pekte på en dyrehage eller gård , snarere enn utformingen av gatefeier jakten kortet .
7

Test mekanikken i spillet med riktig antall spillere . Testing mekanikerne krever at du spiller gjennom spillet , tar notere eventuelle pauser eller glitches som påvirker spillet . Vær spesielt oppmerksom på eventuelle måter som spillet kan være for lett eller for vanskelig , så vel som hvordan spillet kan bli overflødig eller kjedelig .
8

Tweak elementene i spillet som påvirker spillet spille negativt . For eksempel , hvis en kortbasert zoo spill hvor spillerne matche forskjellige zoo dyr blir umulig å tape på et visst punkt , fordi det er et begrenset antall dyr kortene mål legge til flere korttyper.
9

Test og justere mekanikken inntil spillet er fikset , morsom og utfordrende .
10

Legg elementer til spillet for å gjøre det estetiske appellere til spillere . For eksempel , hvis du bygge en datamaskin - basert spill , utforme tiltalende grafikk for de forskjellige dyrehage og husdyr . Hvis du designer en trivia - basert spill , utvikle standardiserte og enkle å lese score kort eller spørsmålskort. Hvis du designer et brettspill , utforme et pent lagt ut , malt og polert spillbrett og spillebrikker .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)