Retninger for å spille Parker Brothers spill av Clue Jr

Laget for barn i alderen fem til syv og ment å bli brukt av to til fire spillere per kamp , ble " Clue Jr " utviklet av Parker Brothers i 1994 som et alternativ til den allment populær voksen brettspill " Clue . " In " Clue Jr , " ved å turnere sine movers gjennom en stor herregård , spillere oppdage ledetråder og lære å bruke elimineringsprosess for å løse mysteriet med den forsvunne barn og pet.Things Du ' ll Trenger
Clue Jr spillet tilfelle
4 spillkortene
4 movers
Detective notatblokk
Pencil for hver spiller på
Vis flere instruksjoner
Sette opp

en

Åpne spillet sak ved å skyve den gule låsen på saken åpen .
to

Kontroller at blå spor- åpenbarer døren er lukket .

3

Plasser de fire spillkortenei tilfelle i hvilken som helst rekkefølge . Den øverste mysteriet vil være det aktive kortet for det aktuelle spillet .
4

Gi hvert barn et ark fra detektiven notatblokk og blyant for å bruke, og har de spillerne velge et spill mover .

5

Place hver mover i "Start " plass som tilsvarer fargen på klipperen .
Spillets
6

Begynn hver slå ved å spinne antall spinner og flytter spillerens mover samme antall plasser, i alle retninger , som antall spinneren lander på . Hvis spinneren lander på forstørrelsesglasset, kan spilleren flytte til et nøkkelhull på brettet ikke er opptatt av en annen spiller .
7

Fullfør din tur ved å utføre de nødvendige handlinger . Hvis en spiller lander på en Secret Passage Stairway , må han bevege seg gjennom den hemmelige gangen og kommer ut i den andre enden . Hvis en spiller lander på et teppe utenfor et rom , kan hun plassere henne mover i nøkkelhullet og åpne døren .
8

Åpne forskjellige rom ved landing på rug mellomrom og plassere din mover i nøkkelhullet til se hva som er inne i hver rom .
9

Kryss av rommene du åpne og barn eller kjæledyr du ser i rommene i din detektiv notatblokk som du reiser gjennom herskapshus .
10

Remain i nøkkelhullet før neste sving. Når det er din tur igjen , fjerne klipperen fra nøkkelhullet , landet på teppet og deretter spinne . Ikke telle teppet plass som en del av din plass bevegelse .
Løse mysteriet
11

Bruk din tur til å kunngjøre at du ønsker å løse mysteriet når du har krysset av alle, men ett barn , ett kjæledyr og ett rom på detektiv notatblokk .
12

Erklærer hvilket barn du tror gjemmer seg i hvilket rom og med som kjæledyr.
13

Skyv den blå - åpenbarer døren åpen og sjekk din gjetning . Sørg for å skjule svaret fra de andre spillerne .
14

La de andre spillerne vet om du hadde rett , eller hvis du var galt . Hvis du har rett , vinner du . Hvis du tar feil , kan de andre spillerne fortsette å spille før noen andre løser mysteriet riktig .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)