Hvordan komme i gang med Dungeons & Dragons

I 1974 , Gary Gygax og Dave Arneson publisert Dungeons and Dragons og startet et nytt spill sjanger . Dungeons and Dragons , eller D & D som det er allment kjent , har utviklet seg mye i løpet av årene . Per 2011 , den nåværende versjonen av D & D er den fjerde utgaven ( forkortet 4e ) . Den enkleste måten å komme i gang med denne ikoniske spillsystemeter å bruke Quick Start -reglene. Den gratis PDF inneholder en forenklet versjon av kjernen regler , en forklaring på hvordan spill utvikler og forhåndslagde characters.Things du trenger
Quick Start Rules PDF
Full sett med terninger ( d4 , d6, d8 , d10 , persentil , d12 og d20 )
Module
Minis
Battle matte på
Vis flere instruksjoner
en

Les Quick Start -reglene. Dette vil gi deg en idé om hvordan systemet fungerer , hva reglene er , hvordan gjøre tegn og annen viktig informasjon . Den korte versjonen av dette er D & D mekaniker , som er basert på en d20 , eller tjue - sided dø . Alle tester - ferdighetskontroller, bekjempe og sparing kaster - er gjort ved å rulle en d20 , og legger til eventuelle relevante modifikatorer og sammenligne det tallet til målnummeret. For ferdighets sjekker, er målet antall bestemmes av vanskelighetsgraden av oppgaven. For kamp , er det målets Armor Class ( AC ) , Fortitude ( FORT ) , Reflex ( NR ) eller viljestyrke ( VIL ) . For spare kaster , målet antall er 10 .
To

Finn en gruppe . Det er mange måter å gjøre dette . Bruk et nettsted som tillater spillere å poste " ønsker annonser " for spillere eller Dungeon Masters . Verve dine venner og familiemedlemmer . Besøk din lokale spillbutikk, og bli med på en av sine vanlige spilløkter . Du kan også bruke nettstedet til veiviseren for å finne noen lokale butikker eller grupper som er vert for møtene hendelser . D & D Encounters er et ukentlig meetup der DMs kjøre eventyr moduler som tilbys av Wizards . Møter er åpne for alle interesserte spiller og er en enkel måte å lære å spille D & D.
3

Velg ett medlem av gruppen for å være den Dungeon Master , eller DM . Dette er den personen som vil kjøre spillet . DM spiller alle de ikke- spilleren tegn , eller NPCer , forteller historien og gjør den endelige avgjørelse om hvorvidt du lykkes eller mislykkes på en gitt oppgave . DM jobb er å holde historien i gang, opprettholde gruppen samhold og veilede spillerne som de gjør sin vei gjennom eventyret .
4

Velg en karakter . Quick Start -reglene inneholder forhåndslagde ( " PreGen " ) tegn som allerede er bygget for deg . Dette er den enkleste måten å komme i gang . De pregens er en Dwarf Fighter , Halfling Rogue , Menneskelig Wizard , Half - Elf Cleric , Dragon Paladin og Tiefling Warlord .
5

Start et eventyr . Den enkleste måten å gjøre dette på er å bruke en modul . Du kan kjøpe en modul , eller selvstendig eventyr , fra din lokale spillbutikk. Du kan også laste ned en PDF av en av gratis start moduler fra stedet veiviseren . Disse modulene inneholder all informasjon en DM trenger for å kjøre et kort eventyr . Moduler angir hvor mange spillere og hva karakternivået er optimal for det aktuelle eventyr . Plukk en som er rettet mot første - nivå tegn og antall spillere i gruppen din .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)