Hvordan du oppretter en Champions Character

Champions var en av de første superhelt rollespill og er flaggskipet spillet i HERO System of rollespill . Det er avhengig av et pek- basert system for tildeling av tegn evner , slik at spillerne til tilpasset design tegn innenfor grenser satt av Game Master ( GM ) . Hva du trenger
HERO System Regelverket
Hero Designer karakter etableringen programvare ( valgfritt ) på
Vis flere instruksjoner
en

Bestem hva slags karakter du ønsker å spille . I en superheroic kampanje , kan tegn være murstein (sterke tegn) , energi projektorer ( shoot energi blaster) , gadgeteers (bruk superweapons ) , kampsportutøvere ( mestere av kampferdigheter ) og mentalists ( lese, kontroll og angripe sinn ) . Noen tegn kan blande klasser , slik som Superman har både super - styrke og varme visjon .
To

Finn ut fra GM hvor mange karakterpoengdu har til å bygge din karakter og hvordan de kan bli brukt . Vanligvis vil GM pålegge et maksimalt antall poeng for å bruke, hvor mange må balanseres med ulemper , og hvor kraftig angrep og forsvar kan være .
3

Tildele poeng til din karakters Kjennetegn ( naturlige attributter ) i henhold til konseptet du har valgt: . murstein bør vanligvis har høy styrke , fysisk forsvar , Recovery og Stun , mens kampsportutøvere bør ha høy fingerferdighet og hastighet , og mentalists bør ha høy Ego og vanligvis høy tilstedeværelse og comeliness

4

Tildele poeng til din karakters ferdigheter , som representerer karakterens kunnskaper eller trening . De fleste Ferdigheter kan være basert på en Karakteristisk ; jo flere poeng investert i en ferdighet , jo bedre karakter er på det ( representert ved en høyere maksimal suksess roll ) . Noen ferdigheter , som for eksempel Breakfall eller Teamwork , er mer nyttig i kamp , mens andre ferdigheter , som for eksempel Inventor eller Paramedic , er mer nyttig før eller etter det . Noen ferdigheter , som for eksempel Martial Arts manøvrer , tillate tegnet for å kjempe bedre under kamp .
5

Fordel poeng til perquisites ( Perks ) , spesielle fordeler tegnet nyter , og Talenter , uvanlige karakter evner . Perks kan ofte bli fjernet til fordel for rollespill , mens Talenter kan styrke evnen til å utføre visse ferdigheter , som å bruke Talent tredelte å forbedre en contortionist Skill roll .
6

Allot poeng til karakterens Powers henhold til karakteren unnfangelsen og ment spesiell effekt . Powers er gitt generiske navn ; den spesielle effekten bestemmer hva Power faktisk gjør: Lightbar kjøper enten Energy Blast eller Rangert Killing Attack å representere å være i stand til å kaste sylindriske energi plasmaer på mål , avhengig av hvor mye skade han ønsker å gjøre . Powers kan endres med fordeler for å la dem gjøre flere ting ( økende poenget kostnad ) , begrensninger for å begrense når og hvordan de kan brukes ( redusere poenget kostnad) , og plassert i Rammeverk for å tillate å kjøpe flere Powers for færre poeng .

7

Gi karakter et sett med ulemper å balansere de ekstra poeng brukt på ferdigheter , Perks , talenter og Powers . Ulemper bør gis basert på karakteren unnfangelsen og skal bidra til å definere karakter, ikke tildelt utelukkende for poengene .
8

Presenter din karakter for GMs godkjenning og gjøre eventuelle endringer GM ønsker å passe tegnet inn i hennes kampanje .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)