Roll tre seks- sidet terning og Total resultatene . Gjenta dette seks ganger for å bestemme din karakters evne score . Når tallene som strekker 3-18 er utgjorde utpeke hver samlet til en av de følgende; styrke , smidighet , grunnlov , visdom , intelligens og karisma . Hver av disse evne score vil hjelpe finne kjernen styrken av din karakter og hjelpe diktere hva de er i stand til i spillet . Lav score under 10 generelt mener karakteren din er udugelig i et felt , mens score over 10 viser fortreffelighet .
To
Se gjennom spillerens Handbook og bestemme hvilke av spillets fiktive løpene din karakter vil bli. Det er mange å velge mellom, inkludert Human, Elf , Half - Elf , Dverg , Orc og mer . Denne beslutningen vil gå på å forme mye av din karakters historie gjennom spillet og påvirke hvordan andre tegn oppfatter din.
3
Velg en klasse eller yrke for din karakter . Dette vil gi din karakter med en unik kompetanse som vil tillate dem å bidra til gruppen på en meningsfull måte . Din karakter kan være alt fra en modig fighter en durkdreven veiviser , til . Hva du velger avgjør hva din karakter vil være i stand til å gjøre når spillet starter
4
Bestem hvilke ferdigheter og feats din karakter vil være i stand til å bruke med ferdighetspoeng som tilbys av den valgte klassen . Disse vil diktere hva grunnleggende ferdigheter din karakter vil utmerke seg på , og inkluderer det meste dagligdagse aktiviteter som hopping , klatring og svømming . Ferdighetspoeng kan også brukes til å legge til nye språk til figuren din vokabular .
5
Gjenta denne prosessen for hver av spillerne . Det er viktig å vurdere hverandres karakterer å holde en balanse av styrker og svakheter mens du spiller spillet .
Kjøre et eventyr
6
Velg en spiller til å fungere som Dungeon Master . Denne personen vil være ansvarlig for å fortelle historien i spillet og skape situasjoner spillerne må reagere på. Denne spilleren vil skildre alle monstrene , butikkselgere og andre ikke -spillbare figurer i spillet . Deres mål er å gi en morsom og engasjerende opplevelse som lar alle spillerne bruke sine unike ferdigheter for å hjelpe spillet pågår.
7
Utvikle en situasjon der spillerne trenger for å fullføre et oppdrag . Dette kan være så enkelt som å redde noen fra en gruppe banditter til noe så komplisert som å forene stridende kongedømmene å ødelegge en felles fiende . Omfanget av situasjonen bør være i tråd med spiller erfaring og karakter evne .
8
Lag hindringer og utfordringer for spillerne å overvinne. Dette kan være feller eller gåter , men det kan også være kamp mot monstre . The Monster Manual gir statistikk og regler for å spille en rekke skapninger som kan utfordre spillerne .
9
Gi en belønning for spillerne som fullfører mål og utfordringer . I tillegg til belønninger i spillet som skatten og utstyr , bør spillerne også motta erfaringspoeng som lar sine karakterer til å vokse og forbedre. Detaljer for mengde og hyppighet er tilgjengelig i Dungeon Master Guide .
10
Gjenta trinn 1-4 så ofte som spillere som , det er ingen ende på Dungeons and Dragons så lenge Dungeon Master fortsetter å skape nye eventyr . Mange spillere velger å kjøre et enkelt spill per uke , noen ganger for mange år .