Slik kjører du en Shadowrun spill Effektivt

Mens en rekke rollespill er tilgjengelige, er Shadowrun et annet dyr . Det innebærer ikke bare magi og metahumans men store sprang i teknologi og en intrikat historie . Hvis du er ny til Shadowrun eller bare vil at spillet master ( GM ) for å ha en pause fra å kjøre påfunn , holde et par faktorer i tankene når laging spillet for players.Things du trenger
" Shadowrun Kjernerulebook , " 20-årsjubileum eller vanlig utgave
Supplemental bøker ( valgfritt ) på
Vis flere instruksjoner
en

Plukk en tid og sted for historien . Enten du er i Los Angeles eller Seattle og om spillet er før eller etter vesentlige hendelser kan påvirke historien . Spikre dette ned lar deg bestemme hvilke ressurser og hindringer dine løpere kan stå overfor .
To

Forbered scenarier i brede strøk . I motsetning til enkelte spill, Shadowrun tilbyr en verden med en mengde alternativer . Bestemme for mye detaljer på forhånd kan bog deg ned . Den " krok, line , søkke " metoden fungerer godt for en start GM : Løperne får et oppdrag , de utfører sin utspekulert plan og noen type vri oppstår
3

Lag ikke- . spilleren tegn ( NPC ) rett og slett . Bruk NPC regler i " Shadowrun Kjerne Standardvilkår " Venner og fiender delen, og bruke maler for grynt og squads . Hvis tegnene kommer over en NPC løper, bruke retningslinjene i venner og fiender delen for å finne ut hvor kraftig NPC vises . Mange gratis regneark er tilgjengelig på nettet for enkle karakterer for både GM og spillere .
4

Les dine spillernes karakter ark , og vet karakterenes ferdigheter og attributter . Ikke forutse eller forvente at spillere å leve opp til moralske standarder som de ikke eksplisitt for sine karakterer . Løpere i skyggene er kriminelle , ren og enkel .
5

Force spillerne til å bruke sine forbindelser . Hvem en karakter vet er nøkkelen i Shadowrun , men de fleste spillere ikke innser at før det er for sent . Gi kontakt personlighet , og har spillere samhandle med dem for å få det de ønsker. Deretter gjøre de nødvendige terningene ruller å finne det som er nødvendig basert på tilgjengelighet og kontakt tilknytning vurdering .
6

Pugg det grunnleggende for hver klasse . En av konsekvensene av å ha så mange aspekter meshed inn i den samme verden - teknologi , magi , bedrifter og mystiske skapninger - er at hver klasse har i hovedsak sitt eget system . Krev spillerne å vite alle sine spesifikke roller og reglene for sine karakterer .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)