Slik kjører du en Political Intrigue Dungeons and Dragons kampanje

Av alle de forskjellige måter å spille penn og papir rollespillet Dungeons and Dragons , er den politiske intriger basert sesjon den vanskeligste å holde interessant og gjøre utfordrende for spillerne . Fordi spillereglene er basert hovedsakelig rundt kamp, ​​vil det Dungeon Master nødt til å bruke mye mer tid på å forberede for spillet og avgjøre hvordan de skal fremme story.Things du trenger arkiv Dungeons and Dragons Rule Bøker
Dice
Blyanter
karakter Sheets
Spillere på
Vis flere Instruksjoner
en

Setup noen visuelle hjelpemidler som du har tenkt å bruke som rekvisitter før spillet begynner . Spillerne kan trenge kart over byen de er bosatt i , bilder av adelen de arbeider med , eller kanskje til og med utskrifter av kongelig resolusjon fra kongen som nettopp ble levert til dem ved en budbringer .
2

Lag ikke- spillbare figurer som ser ut som fiender , men faktisk er potensielle allierte , og tegn som synes å være trofaste allierte , men er faktisk fiender i forkledning . I en kampanje tungt på politiske intriger de virkelige skurkene er ikke de onde monstrene i den mørke fangehullet , men heller ambisiøse personer som ikke vil være åpent vise sine onde plott.
3

Tilbring en god del tid fleshing ut alle de store ikke- spillbare figurer , slik at deres ord og handlinger er troverdige . Rollespill er i forkant av eventuelle politiske intriger basert økten , slik at representasjon av de ulike menneskene som spillerne vil møte kan gjøre eller ødelegge hele spillet .
4

Sett fokus på ikke- kamprelaterteferdigheter og bragder , og sørge for at spillerne dine blir gjort oppmerksom på det før du kaster opp sine nye karakterer . Men ikke alle tegnene må være rask snakker sosiale mestere med et dusin rangerer i bløffen dyktighet. Spillet kan faktisk gjøres mer moro hvis en eller to av karakterene spille dumme halv - orc jagerfly med ingen sosiale nåde overhodet , å ofte få de andre karakterene i pinlige situasjoner som er vanskelig å komme ut av.
5

Husk at i et politisk orientert spill hvor kamp er en ettertanke som tilslørte trusler og enkle løfter som ikke blir holdt kan være mye mer dødelig eller effektiv i å overvinne hindringer enn sverd eller magi.
6

Vurdere å gjøre innsatsen i spillet mer personlig for spillerne ved å gi dem muligheten til å tjene sine egne festninger eller få forvalte en hel by . De vil være mye mer tilbøyelig til å jobbe hardere på å spille det politiske spillet hvis de tror miste kan resultere i sine bønder blir drept under en invasjon eller at de potensielt kan miste eierskapet til sin holde til en rival .


Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)