Tips om DM 4E

Å være en DM ( eller Dungeon Master) for den fjerde utgaven ( 4e ) av Dungeons and Dragons innebærer innlemme ferdighetsutfordringeri tillegg til de vanlige monster kamper , mens du holder et øye med progresjoner av tegn , inkludert Treasure pakker som skal inkludere magiske elementer fra ønske levert av spillerne . DM driver kamp deler av spillet mer som et brettspill enn i tidligere utgaver . Forbered

Tilbring mellom en og fire timer på å forberede for hver økt . Ha minst kjerneregelbøkeri butikken: " . Monster Manual " på " Player håndbok " , den "Dungeon Master Guide " og Andre bøker utvide på disse tre, enten direkte ( for eksempel " Monster Manual 2 " ) eller basert på et tema ( " Heroes of Horror " ) . Det er også pre - publiserte opplevelser hvis du ikke ønsker å skrive dine egne historier . Dele din tid mellom å gjøre deg kjent med historien , lære angreps krefter monstre og sette opp brettet for miniatyrer hvis du bruker dem .
Know Your Spillere

bli kjent med spillerne og historiene til sine karakterer . For eksempel , hvis en spiller har en forkjærlighet for spionasje eller mysterier , vurdere å bruke en Skill Challenge som krever spillerne å jakte etter ledetråder til et drap eller ran . Hvis en annen spillers karakter har en frykt for den vandøde , kan en vampyr bakholdsangrep ( enten som et monster kamp eller som en Skill Challenge ) gi ham en sjanse til å være ekstra heroisk ( eller livredd ) og føre til Milestone belønninger . Ikke fokuser for mye på én spiller , skjønt.
Verve spillere

Oppfordre spillerne til aktivt å lære hvordan spillet fungerer . Begynne i det små ved å oppmuntre dem til å bli kjent med deres karakter ark og begrepene som brukes i deres angrep og nytte krefter ( for eksempel hvis en makt sier at den lar deg " flytte en, " spilleren bør vite at "shift " betyr å flytte miniatyr en firkant i dette tilfellet . ) Investert spillere kan bidra til å minne deg hvordan ulike mekanikk (for eksempel 4e nye milepæler eller ønske ) fungerer som de kommer opp .
Vær fleksibel

Lag dine spilløkterfleksibel , slik at spillerne kan gjøre hva de vil . Hvis du har planlagt for historien til å ta plass i den hjemsøkt slott , men spillerne bestemmer seg for å undersøke den mørke skogen i stedet , enten opprette en grunn for slottets monstre å også være i skogen , eller bruke en ny monster fra Monster Manual , ledsaget med en historie element som minner spillerne om hvorfor slottet er viktig . En liten problemer som 4E legger til denne utfordringen er det lagt vekt på grupper av monstre i stedet for enkle motstandere (med mindre du har planlagt møter med Solo og Elite monstre ) , siden grupper kan være vanskeligere å transplantasjon enn enkeltpersoner .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)