Lag en cast av karakterer og skrive ned sine egenskaper og bakgrunnsinformasjon på kartotekkort . Være beskrivende , slik at partiet gjester vil være i stand til enkelt å komme inn i karakter . Sørg for å merke seg hvilke aspekter av deres karakter de kan dele med andre. Også skrive ned all informasjon som tegnet vet om andre tegn .
To
Lag en karakter som er morderen . Nøkkelen er å gi nok opplysninger om drapet til andre tegn, slik at forbrytelsen kan løses .
3
Lag et scenario for tegn til å spille ut . Dette kan gjøres ved å føre visse mål tegn må oppfylle før de kan gjette hvem morderen er .
4
Pass ut kartotekkort til din gruppe gjester som de kommer. Sørg for at alle er klar over den informasjonen som de har lov til å avsløre og informasjon som de ikke har lov til å avsløre om deres karakter og andre tegn .
5
Har morderen " drepe " en karakter i partiet hver femten minutter. Morderen skal informere verts til personen de har tenkt å " mord ", og når og hvordan de vil gjøre det. Morderen og offeret må være på samme sted samtidig. Morderen skal da ubemerka varsle tiltenkte offeret .
6
Tillat offeret til å legge ut komfortabelt i " mord " location . Vent noen få minutter til diskusjon og hånden ble offer for en rød knapp eller skjerf for å betegne de er døde . Døde tegn kan ikke lenger snakke om sin karakter, men kan chit -chat som de ønsker. Du kan også tillate innsamling av døde tegn til å diskutere spillet i privat også.
7
Fortsett å være vert for festen og slippe hint om hvem morderen er hvis gjestene har problemer med å finne det ut .
8
Tillat tegn til å gjøre en gjetning om hvem morderen er . Dersom gjetning er feil , kan det tegnet ikke gjøre annet gjetning for en halv time . Bare en gjetning kan foretas hvert femte minutt. Samle partiet sammen når noen gjør en gjetning .
9
Belønn den personen som gjør det riktig gjetning med en belønning . Et gavekort er et utmerket valg for dette . Du kan da starte opp et mysterium eller la partiet å fortsette videre uten et mysterium .