Hamstring er en prestasjon som er primært tilgjengelig for tegn med en Rogue base klasse , eller en hvilken som helst klasse som spesialiserer seg på snikangrep. Denne muligheten er nyttig i deaktivere raske fiender eller de som er utsatt for store mengder bevegelse .
Forutsetning arkiv
tegn som ønsker å bruke Hamstring krever Sneak Attack ferdighetsklasse , og en minimum basen angrepet bonus på fire . Ellers vil de være ute av stand til å bruke denne muligheten .
Effect
p Hvis en melee snikangrep er vellykket , kan du velge å ignorere den ekstra snikangrep skader påført ved bruk av summen av to rullet seks - sided terninger ( 2D6 ) og i stedet redusere motstanderens base hastighet og bevegelse evne ved den ene halvdelen .
Restriksjoner
Hamstring kan bare brukes en gang per runde . På fiender med fire bein , må to vellykkede Hamstring angrep utføres for å redusere målets hastighet . Fiender med mer enn fire bein , eller ingen bein i det hele tatt er immune mot Hamstring , som er skapninger som er immune mot snike angrep skade . Bare basere bevegelseshastighet er berørt, alle andre hastigheter som flyr eller gravende er ikke redusert .
Herding
tegn plaget med fart og bevegelse reduksjon av Hamstring kan bli kurert med en vellykket vanskelighetsgrad klasse 15 ( DC15 ) healing sjekk, noe som resulterer i skade blir bandasjert . Cure staver og magisk helbredelse kan også reparere skaden gjort av Hamstring . Hvis alt annet mislykkes , vil normal hastighet og bevegelse tilbake til tegn etter 24 timer har gått .