Hvordan lage en D & D kampanje moro

Dungeons and Dragons , også kjent som D & D , er en fantasy rollespill som er ment å være morsomt . Det er også ment å være et samarbeids forsøke. Både Dungeon Master og spillerne bære noe ansvar for å gjøre spillet morsomt og holde det interessant . Hvis kampanjen har begynt å føle seg som en grind i stedet for et spill , det er ting som Dungeon mestere og spillerne kan gjøre , både i spillet og utenfor det , for å forsterke opplevelsen og sikre at alle har en god tid . Instruksjoner
For DMs
en

Tilbringe en time eller to på å finne ut hva spillerne kommer til å møte i neste sesjon , inkludert mulige ferdighetsprøver , og bekjemper . Å vite hva du ønsker å dekke i hver sesjon vil gjøre spillet kjøre jevnere og holde tempoet opp .
To

Bruk rekvisitter . Ikke bare fortelle spillerne at de fant et notat som avslører hemmelige passord . Skriv det ut og gi det til dem når de finner det . Hvis de trenger å dekode noe , skrive det ut og gi dem nøkkelen slik at de kan utføre jobben selv . Props legge et element av nedsenking til spillet som gjør det lettere å forbli i karakter og fokusert .
3

Legg humor . Dungeons and Dragons trenger ikke å være dødsens alvorlig hele tiden . Selv herdede eventyrere nyte en god latter nå og da . Vurdere å legge en foppish non - player karakter ( NPC ) , en dum oppdrag eller noen vitser i karakter for å lette stemningen .
4

Vær fleksibel . Uansett hva du hadde planlagt , er karakterene kommer til å finne en måte å omgå det . Når de går skeis , ikke prøv å tvinge dem tilbake inn i plottet . Prøv å rulle med hva de gir deg , tilpasse din historie til å passe sine handlinger . Hvis de dreper din største skurken før du hadde tenkt , for eksempel , ikke jukser de ruller for å gjøre det umulige. Erstatte ham med en underling som ble fremmet , en slektning ute etter hevn , eller en klikk av veivisere som søker å fylle maktvakuumet forlatt av sin altfor tidlige bortgang .
5

Sett stemningen . Bruk musikk , belysning eller lydeffekter for å formidle den riktige stemningen . Hvis situasjonen er ment å være skummelt , dempe lysene og sette på litt uhyggelig musikk eller lydeffekter for å få spillerne i riktig tenkemåte . Filmmusikk , i den aktuelle sjangeren , er ideelle for dette .
6

Finn ut hva slags spill spillerne dine er interessert i. Hvis dine spillere er ute etter en god kamp , ikke gi dem en serie med NPCer å snakke med. Hvis de foretrekker rollespill , ikke treffer dem med bølge etter bølge av kobolds . Hvis de foretrekker en utfordring , gi dem en. Hvis de ikke ønsker å bruke tegn døden for å være et alternativ , ikke la dem dø . Hva spillerne dine er interessert i kan endre seg fra time til time eller fra time til time . Hvis spillerne er åpenbart ødelegger for en kamp , kan du prøve å jobbe ett i , selv om det bare er et tilfeldig møte. Hvis de stønner når du ringer for et initiativ roll , gjøre kampen lettere og gå videre til neste rollespill møte.
7

Ta hobby på alvor . Rollespill er en hobby som kan ha nytte av å studere og forstå det . Lytt til rollespill podcasts , lese rollespill spillet blogger . Eller kjøpe en bok som tar for eventyr ideer , tips for å håndtere problemspillere, og måter å være fleksibel
8

Være en del av teamet - . D & D er ikke en konkurransedyktig spill . Det er ikke ment å være en test av dyktighet mellom spillerne og Dungeon Master . Målet ditt, som en dungeon master, bør være å sørge for at historien er god , og at aktørene har en god tid . Det er ikke til å beseire dem i kamp , overliste dem med gåter eller hindre dem fra å lykkes .
For spillere
9

investeres . En viss mengde av buy -in fra spillerne er nødvendig for at alle skal ha en god tid . Prøv å holde deg i karakter når rollespill møter.
10

Vær oppmerksom . Ikke spille spill mens du er på telefonen , bære på sidesamtaler eller sende tekstmeldinger mens spillet er i sesjon . Det distraherer de andre spillerne og bryter stemningen .
11

Vær raus spiller . Ikke monopolisere dungeon master tid eller oppmerksomhet . Gi andre spillere en sjanse til å skinne . Prøv å engasjere de andre spillbare figurer ved hjelp av in- karakter småerte når festen er mellom møter.
12

Ta tomten kroken . I et rollespill , kan spillerne gjøre hva de vil , men det betyr ikke at de skal. Hvis Dungeon Master har tydelig gitt deg en tomt krok , ikke unngå det , bare fordi du kan. Aktivt unngår historien vil bare frustrere dungeon master og de ​​andre spillerne . Dette betyr ikke at du ikke kan avvike fra den planlagte eventyr , men hvis gruppen er ment for å redde en prinsesse , ikke foreslå noe annet .
13

Vær kreativ . I stedet for å fortelle Dungeon Master som du ønsker å treffe Goblin med hammer , beskrive hvordan du svinger det , hvor du sikter , og hva du sier som du gjør det . Hvis du prøver å sweet- talk et ikke -player karakter til å gi deg en rabatt , forteller Dungeon Master hva du sier til NPC stedet for å fortelle ham at du ønsker å rulle diplomati .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)