Hvordan lage enkle D & D Characters

" Dungeons and Dragons " ( D & D eller DnD ) er en fantasi , eventyr , rollespill ( RPG ) . Det er vanligvis spilt i små grupper . D & D spill er som interaktive historier , etter en fortelling disposisjon med mål, møter og kamper . Én person er Dungeon Master ( DM ) , regi eventyret mens spillerne anta karakter roller . Hver spiller har en karakter ark med informasjon og statistikk som beskriver karakterens evner , som styrke og visdom , klasse - fighter eller trollmann , for eksempel - og prestasjoner . Personlig informasjon blir valgt eller oppfunnet av spilleren i løpet av karakterer ; Statistikken er besluttet av bølgende dice.Things du trenger
Blank karakter arket
Blyant og viskelær
Sett av gaming terninger ( fire- , seks - , 10 - , 12 - og 20 - sidet terning )
Scrap papir
Player håndbok ( valgfritt )
Vis flere instruksjoner
en

Skaff en karakter arket . Bruk en offisiell fortrykt ark , en hjemmelaget ark eller én lastet ned fra Internett
to

Skriv ned karakteren din øyenfarge , hårfarge , kjønn , rase , klasse , justering - . Som god eller Nøytral - og guddom . Rådfør spilleren håndbok , hvis du har en. Sjekk med din Dungeon Master å sørge for at dine valg vil jobbe med kampanjen du skal spille . Skisser din karakters stående eller symbol ( valgfritt ) .
3

Rull seks - sided dø for å bestemme grunnleggende ferdigheter . Evner er styrke , fingerferdighet , Grunnloven , Intelligence , visdom og karisma. Hver evne er summen av tre ruller med en seks - sided dø ( 3d6 , i gaming sjargong ) . Skriv de ruller ned på et ark med skrap papir eller baksiden av din karakter ark og tildele en av dine ruller til hver attributt . Ulike DMs har ulike metoder de gir mulighet for å beregne disse score så ta kontakt med din DM når rulle for evner
4

Beregn din besparelse kaster : . Heltemot , Reflex og viljestyrke . Disse poengsummene fortelle deg hvor sannsynlig er det å overvinne visse typer angrep . For eksempel kan det være nødvendig å rulle terningen for å se om du kan unngå en felle ved å spare mot Reflex , legge til eller trekke relevant evne modifier for å få total besparelse kast.
5

Bestem din hit poeng ved å kaste terningen spesifisert for din klasse . Legg til eller trekk fra din Grunnloven modifier fra resultatet . Hit poeng avgjøre hvor mye skade din karakter kan ta .
6

Beregn din karakters bevegelse . Se til spilleren håndbok eller spør din DM hva bevegelseshastighet i figuren din rase er . Bevegelseshastighet vil bli påvirket av hvor mye din karakter er bærer . Noen tegn ark har seksjoner for maksimal lys , middels og tung last . Dette resultatet er avhengig av den styrke evne. Bærer for mye kan bremse karakteren ned , selv om noen DMs dispensere med denne regelen for å forenkle gameplay .
7

Beregn din Initiative poengsum . Finn den grunnleggende score i spilleren håndbok eller spør din DM hva den grunnleggende poengsum bør være . Legg til eller trekk fra din Behendighet modifier .
8

Beregn din Base Attack Bonus . Dette er basert på ditt nivå og klasse . Slå opp din klasse og nivå på bordet i spilleren håndboka eller ta kontakt med din DM . Avhengig av din karakter ark , kan du også ha Melee varierte og Gripeangrepsbonuser . Finn Base Attack Bonus for hver av disse og fylle det inn , deretter legge til eller trekke fra din styrke modifier for Melee og Gripe og din Behendighet modifier for Rangert .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)