Tips for Dungeons & Dragons

Dungeons & Dragons er en av de mest kjente tabletop rollespill , og med rette --- sin første utgivelse i 1974 utløste fødselen av hele RPG bransjen , inspirerende hundrevis av tabletop og dataspill . Dungeons & Dragons gameplay har utviklet seg lite de siste tredjedel av et århundre , og noen nyttige tips kan gå en lang vei . Elementer du trenger

Dungeons & Dragons inneholder et svimlende utvalg av magiske gjenstander som karakteren din kan bære og bruke , men ofte vil du har å velge å ta med deg , og mange av dem er border ubrukelig . En håndfull av magiske gjenstander spesielt er viktig for hver karakter å ha. Prøv å få både en forhekset våpen og fortryllet rustning . The Cloak of Resistance vil gi deg en bonus på alle sparer kast, vil Ring of Protection gi deg en nedbøyning bonus , og Amulet of Natural Armor vil gi deg en AC bonus , hver lik elementets fortryllelse nivå .


flankerer

flankerer er en viktig taktikk å bruke når engasjert i hånd-til - hånd kamp i versjoner av spillet etter andre utgave . Hvis du engasjerer en fiende med en melee angrep og en vennlig enhet truer den på motsatt side eller hjørne , mottar angrep en bonus +2 . Denne regelen reflekterer ulempe noen hamlet opp med to angripere samtidig har i real -life kamp . Arbeide sammen med dine partikameraterfor å angripe fiender kan hjelpe deg å få monstrene til en raskere død. Noen fiender , slik som den vandøde , er immune mot flankeangrep.

Angrep av Opportunity

Et angrep av muligheter er en free hit du har lov å gjøre på en fiende som faller hans vakt kort i kamp for å gjøre noe annet, for eksempel drikke en trylledrikk , kastet en spell , eller lage en varierte angrep slik som å skyte en bue . Et vellykket angrep av muligheter kan føre til en fiende trollmannens spell å fizzle , noe som gjør det til en veldig effektiv teknikk . Du kan enkelt provosere angrep av muligheten fra fiendtlige stridende også, men . For å spille det trygt , unngå å ta ikke-kamphandlingerog aldri bevege seg mer enn sikker maksimalt fem meter per tur , når du er i en kamp . Hvis du er en spell caster , alltid kastet på defensiven som ikke provosere et angrep av muligheter .
Focus Brann arkiv

fleste monstrene i Dungeons & Dragons don ' ikke blitt noe svakere etter hvert som de blir såret , og kan fortsatt angripe med full villskap før de trekker sitt siste åndedrag . På grunn av dette , er det alltid et bedre valg for et parti å fokusere på en fiende i en tid da de ble konfrontert med flere fiender . Dette vil vanligvis ta omtrent samme tid som å angripe dem alle på en gang --- men som hver skurk dør du tar det mye mindre skade hver sving , heller enn å motta den fulle angrep helt til slutten .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)