Hvordan beregne angrep modifikatorer i Pathfinder

For å avgjøre om et angrep er vellykket eller ikke , må du sammenligne angrepet poengsum til rustning klasse av målet . Hvis angrepet stillingen er høyere enn rustning klasse av målet , og deretter angrepet var vellykket. Hvis angrepet poengsum er lavere , så det er en glipp . Å avgjøre angrepet score, først rulle en d20 . Legg inn et angrep modifier . For å beregne angrepet modifier , må du legge til og /eller trekke fra en rekke ulike modifikatorer basert på evne score, størrelse , spell effekter og eksterne variabler . Instruksjoner
en

Finn din base angrepet bonus ( BAB ) i diagrammet oppført i hvert tegn klasse delen av Core Rulebook . Generelt fighter tegn - jagerfly , barbarene Rangers , Paladins - starter med en BAB av en på nivå én og fremgang på ett per nivå : Mens ikke- fighter tegn - veivisere, svindlere , geistlige , druider , skalder - starter med en BAB av null på nivå én og fremgang saktere .
to

Legg inn styrke modifier til melee angrep og din fingerferdighet modifier til varierte angrep . For å beregne din evne modifier , dele din evne poengsum etter to , runde ned og deretter trekke fra fem . For eksempel , en evne score på 18 eller 19 gir deg en ombygging av fire .
3

Legg din størrelse modifier . De fleste spillbare raser er normal størrelse , mens halflings og tusser er små . Normal størrelse tegn har en størrelse ombygging av null : Mens små tegn har en bonus på én . Se størrelsen modifier diagram ( side 179 av Core Rulebook ) for en komplett liste over størrelse modifikatorer .
4

Legg rekkevidden straffen til en varierte angrep . Hvis målet er innenfor det oppført rekkevidden til våpenet , vil dette tallet være null. Hvis målet er lenger unna enn området oppført , og deretter legge en negativ to utvalg straff for hvert område enhet av avstanden mellom skytteren og målet. For eksempel har en kort -bow en rekkevidde på 60 meter . Hvis målet er 80 meter unna , så er det en rekke straff på negative to. Hvis målet er 125 meter unna , er straffen negative fire .
5

Legg noen våpen eller element bonuser .
6

Legg bonuser fra våpentrening , hvis det er aktuelt . Våpentrening legger en pluss en til å treffe bonus for en utvalgt gruppe av våpen - . Som økser , tunge kniver , lette kniver, armbrøst og flails
7

Legg noen andre angrep roll modifikatorer som gjelder . Tabell 8-5 på side 195 av Core Rulebook lister opp mulige angreps modifikatorer . Noen eksempler på angreps bonuser inkluderer flankerer ( 2 ) , Invisible ( 2 ) og høyere bakken ( 1 ) . Noen negative angrep modifikatorer er blendet ( -1 ) , Shaken ( -2 ) , utsatt ( -4 ) , og Sammenviklede ( -2 ) .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)