Simple Rules av Dungeons & Dragons

Det er mange spesialiserte regler for Dungeons & Dragons for å løse de mange forskjellige handlinger en spiller kan ønske å ta . Kjernen regel er imidlertid ganske enkel. D & D bruker d20 terninger mekaniker , noe som betyr at alle ruller er basert på utfallet av rullende en enkelt 20 - sided dø . Dette gjelder for alle kamper , ferdighetsprøver og sparing kaster . Resultatet av rullen blir endret ved andre forhold , avhengig av hvilke rullen er for. En rull 20 (før modifikatorer ) kalles en naturlig 20 eller en kritisk hit. En kritisk hit er en umiddelbar suksess , uansett hva målet antall var . For en mer omfattende , men likevel forenklet versjon av reglene , se hurtigstart reglene. Angripe

I kamp, ​​karakterer legge en modifikator , basert på en relevant ferdighet , til sin d20 roll . For grunnleggende våpenangrep, er dette styrken modifier . For krefter , sjekke sin beskrivelse for det aktuelle modifier . Dette nummeret (roll pluss modifiserende middel ) blir sammenlignet med et måltall . For de fleste angrepene dette kommer til å være rustning klassen . For staver og andre krefter , kan det være heltemot , viljestyrke eller refleks . Hvis nummeret som spilleren rullet er høyere enn tallet for målet , og spilleren har lykkes og får å rulle skade . Hvert våpensystem og strøm vil angi antallet og størrelsen av dysen (eller terninger ) som skal rulles . Resultatet trekkes fra målets Hit Point totalt .
Move , Minor , Standard

Under kamp, ​​kan hvert tegn ta tre handlinger, en av hver i følgende kategorier: move , mindre og standard . Et trekk handling betyr at du kan bevege figuren din en rekke ruter opp til hastigheten din . Løping og lading er andre trekk handlinger med bestemte regler. En mindre tiltak kan være å laste en armbrøst , tar ut en trylledrikk , eller tenne lys . En standard handling omfatter alle angrep og krefter ( med mindre annet er spesifisert i kraft beskrivelse ) . En spiller kan også velge å gjøre to trekk handlinger, eller to mindre tiltak og et trekk handling .

Ferdighetsprøver
p Det er 17 karakter ferdigheter i D & D . Disse evner har en score basert på hvorvidt tegnet har valgt å trene ved at dyktighet og den modifiserende for muligheten at dyktighet er basert på . Trening gir fem poeng , mens modifier vil fortsette å stige som tegnet gevinster nivåer og evne poeng . Når et tegn trenger å bruke en av disse ferdighetene , ruller hun en d20 , legger dyktighet poengsum og sammenligner det tallet til et mål nummer . Målet nummer er satt av dungeonmaster og er basert på vanskeligheten av oppgaven , pluss eventuelle miljøfaktorer DM kan føler er relevant .
Death, Dying og Saving Kaster

En karakter som har blitt redusert til null helsepoeng er ikke død . Han er bevisstløs og må gjøre en sparer kaste for å unngå døden . En sparer kaste har et måltall på 10 . Hvis spilleren ruller en 10 eller høyere , han eller hun har lyktes . En bevisstløs tegnet må fortsette å gjøre sparing kast mot døden hver runde før han kan bli helbredet eller til kamp ender , avhengig av hva som kommer først . Hvis spilleren unnlater lagring kaste tre ganger , da hans karakter er død . Døde tegn kan oppstå ved prest magi og ritualer om det er jordiske levninger . Tegn er noen ganger nødvendig for å gjøre sparing kast for å avslutte visuelle effekter . Hvis han feiler, vil den effekten til neste sving , når han kan prøve igjen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)