Slik kjører du en god bordrollespill spill

Uansett hva du kaller den posisjonen , det være seg Dungeon Master , Game Master , spill kontroll eller bare Storyteller , hviler hver tabletop rollespill på skuldrene til personen veving verden og fortelle historien . Med bare noen få enkle trinn , kan en hvilken som helst bordrollespill økten være en god one.Things du trenger
Source Books ( vil variere avhengig av spillet )
Notebook på
Vis flere instruksjoner

en

sette sammen en gruppe av spillere . Ting du bør vurdere er hvor alvorlig spillerne er i ferd med å dukke opp , planene sine og hva slags spill de ønsker å spille . Hvis du har en gruppe venner som virkelig ønsker å spille en kappe - og - dolk spion slags spill , og du prøver å interessere dem i space opera , er sjansen stor for at de ikke vil være villig til å jobbe med deg . Når spillerne og spilltype er avgjort , er det på tide å begynne å sette sammen de nærmere .
To

Lag verden spillet foregår i. Mens mange fortellere bruke forhåndslagde verdener , det betyr ikke unnskylde dette alternativet . Hvis dine spillere kommer til å være i en by , du som historieforteller , burde vite alt om denne byen , hvor red-light district er , til navnet på boms på hjørnet . Jo mer involvert og detaljert din kunnskap om verden , vil de mer nedsenket spillerne føler seg som en del av det .
3

Kom opp med et plott linje. Noe må skje for at et eventyr å finne sted . Kanskje tegnene finne seg falt fra en moderne barneskole i en bisarr verden av dødelige eventyr , eller kanskje det er et politisk kupp blant vampyrer i Chicago for å velge en marionett Prince --- hva tomten er , bør du vet det som godt som du gjør verden det foregår i. Men tomten bør ikke bli satt i stein --- spillerne kan gjøre noe uventet , og tomten vil avvike . Vær forberedt på å endre .
4

Sitt ned med hver enkelt spiller og hjelpe dem å lage sin karakter . Dette vil gi deg en bedre følelse av hvem karakterene er , og hvordan de passer inn i den verden som du har gjort . Noen ganger , vil begreper må justeres , eller kastet ut helt. Dette vil hindre spillere fra målbevisst å gjøre ting som ikke ville fungere i verden de vil være i, og det vil gi deg , som historieforteller , nok kunnskap til å gi hver karakter og individualisert tomten krok .
5

Gjennomgå verden og tomten linjen når spillerne har gjort sine karakterer . Du bør vite på dette punktet hvordan personene passer inn i verden , hvem de er , og hvorfor de ville bli involvert med tomten linjen som du har opprettet . Det er på dette punktet bør du også sørge for at skurkene ikke er for kraftig , og at mens spillet bør være utfordrende , vil det ikke være overveldende . Når alle detaljer er på plass , er det på tide å rulle terningen .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)