Hvordan skrive en D & D kampanje

Dungeons & Dragons ( D & D ) er et rollespill publisert av Wizards of the Coast . Noen spillere , når de har fått nok erfaring , blir Dungeon Masters (DMS) . DM jobb er å lage og organisere kampanjer for andre spillere . De skriver historien , utforme verdenskartet og kontrollere de fleste elementene i spillet . De er forteller i sentrum av handlingen. Utforme en D & D -kampanjen er fremfor alt en kreativ prosess , men det er noen generelle metoder for approach.Things du trenger
Dungeons & Dragons " Player håndbok "
Dungeons & Dragons " Dungeon Master Guide "
Dungeons & Dragons " Monster Manual "
Tegning papir
Blyant
Vis flere instruksjoner
en

Les alle tre kjerneregelbøker, spesielt "Dungeon Master guide . " Den inneholder detaljert informasjon om mekanikk, kamp, ​​vanskelighetsvurderingerog ferdighetskontroller, blant annet. Den inneholder også generelle råd om kampanjen bygningen og hvordan å være en effektiv Dungeon Master ( DM ) for dine spillere .
To

Utvikle overordnet fortelling som vil ligge til grunn for kampanjen først . Hva er målet ? I de fleste D & D -kampanjer , spillerne satt ut for å forbedre verden på en eller annen måte . Målet kan være å beseire en tyrann , fjerne en stor ondskap , finn en mektig gjenstand - det er nesten ingen grenser her . Noen Dungeons & Dragons -kampanjer er så detaljert som en lang roman , med subplots og dusinvis av sub- eventyr . Hvis du er ny til å være en DM , begynne i det små . Lag en ganske lineær historie med en klar begynnelse , midt og slutt . La god fleksibilitet for å kunne tilpasse historien til dine spilleres oppførsel når du spiller .
3

Bestem hvordan spillernes tegn vil komme sammen . Har de begynne med å møte på måfå i en taverna ? Er de kastet sammen av forholdet ? Ikke la dine spillere uten et tydelig mål å arbeide for lang . Kampanjen vil miste drivkraft hvis de ikke har noe å bevege seg mot . For eksempel kan de møtes som medfanger i en arbeidsleir . Deres første mål , i dette tilfellet , kan være å flykte .
4

Lag verdenskartet . Mens " Dungeon Master Guide " gir forslag , det er ingen " riktig" måte å gjøre dette . Du kan gjøre verden som du vil. Noen DMs skape omfattende verdener med mange byer og tettsteder , noen skape verdener akkurat detaljerte nok til å bære historien . En historie med mange subplots og opplevelser vil vanligvis kreve en større , mer detaljert verden . Bestem hvor viktige elementer og ikke-spillbare karakterer ( NPC ) er plassert. Plott det overordnede historien linje på kartet , som begynner med plasseringen tegnene første møte .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)