Regler for White Wolfs Street Fighter RPG

White Wolfs «Street Fighter : The Storytelling Game" rollespill ble publisert i 1994 Basert på en verden av Street Fighter- spill , brukte den en variant av Storyteller systemet popularisert i White Wolf . «World of Darkness " spill . Nå utsolgt, er det fortsatt populært for sine konsise regler og nøyaktig emulering av spillet . Attributter

Alle attributter er delt inn i tre kategorier: fysiske, sosiale og mentale . De fysiske egenskapene er styrke , fingerferdighet og utholdenhet, Social er Charisma , Manipulasjon og utseende , og psykisk er Perception , Intelligence og Wits . Selv om alle er nyttige til bestemte tider , og noen kampbevegelser krever attributt sjekker med sosiale eller psykiske egenskaper , fysiske attributter tendens til å være viktigst . De vanligvis varierer fra 1 til 5 , med unntak av ekstremt kraftige tegn, som kan ha attributter på opptil seks eller syv .
Evner arkiv

Evner er mer spesifikke områder av ekspertise . De omfatter Talenter , ferdigheter og kunnskaper . Disse er også gradert på en skala fra 1 til 5 . Talenter er medfødte evner , for eksempel Årvåkenhet , Streetwise og Insight . Ferdigheter er lært evner, som for eksempel kjøring , Stealth og overlevelse . Kunnskap er akademiske sysler , inkludert datamaskin , medisin og Investigation . Hver kategori av evnen har også evner som kan hjelpe en karakter i en kamp , for eksempel trusler eller Talent , Blind Fighting eller Dyktighet og stil Lore eller kunnskap.

Teknikker og Moves

Fordi det er basert på et slåssespill , har Street Fighter en ganske robust kampsystem . Tegn kjøpe nivåer , igjen på en 1 til 5 skala , i Punch , Kick, Block , Grab, friidrett og Focus . De deretter kjøpe spesifikke bevegelser , hvorav mange har forutsetning teknikk nivåer . De forskjellige trekk har sine egne hastighet og skade modifikatorer . Raskere trekk foregår først , og de ​​gjør skade i henhold til de enkelte trekk. Flytter kan kobles sammen i kombinasjoner for å skape unblockable kjedeangrep.
Rolls

Når du forsøker å oppnå noe i den gaten Righter Storytelling spill , velger du den aktuelle attributtet og passende egenskaper eller teknikk . Ta dette tallet terninger og rull dem . Vanskeligheten er satt av gamemaster , med enkle oppgaver blir lavere tall og vanskeligere oppgaver høyere . Syv er en gjennomsnittlig utfordrende rull. Hvis noen av terningene rullet er høyere enn det tallet , er handlingen en suksess , med flere terninger og legger til nivået av suksess .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)