Slik spiller Ringer Marbles

Spillet av Ringer Marbles har blitt spilt siden det 19. århundre . I løpet av tiden ble ulike varianter av spillet opprettet og nye regler dannet. Mange marmor turneringer har valgt spillet Ringer som deres offisielle spillet og reglene i disse turneringene kan variere. Følgende vil vise deg hvordan du spiller spillet av Ringer Marbles.Things du trenger
2 til 4 spillere
13 klinkekuler
en skytter per spiller på
Vis flere instruksjoner
Sette opp spillet
1

Lag en sirkel 10 meter i diameter på en jevn nivå av bakken eller annen hard overflate med kritt eller lage en sirkel i skitt eller hard leire bakken med fingeren eller med en stokk . Denne sirkelen er kalt den " ring -linjen. "
2

Mark to linjer i midten av ringen i form av et kors eller "X" , slik at linjene danner rette vinkler . Dette vil være en guide for å plassere kulene i spill.
3

Sett en marmor i sentrum av " X" og tre kuler på hver av de fire linjene av " X . " Plasser kulene tre inches fra hverandre .
4

Tegn en "Forsinkelses Line" som er en rett linje som er foran og tangent til ringen , trykke på den i midten av linjen .
5

Tegn en " Pitch Line" som også er en rett linje som tangerer ringen trekkes rett overfor ringen og parallelt med Lag linje.
6

Skaffe en skytter for hver spiller som er laget av noe annet enn stål eller metall. Ideelt sett bør det være 1/2 cm i diameter eller større , men ikke mer enn 6/8 tommer i diameter.
7

Stå med tå mot Pitch Linje å kaste skytespill eller knebøy ned med knokene på linjen for å skyte skytespill mot Lag linje gjennom ringen . Dette stykket kalles " lagging ", og spillerne må ligge før hvert spill . Skytespill som kommer nærmest Lag Linje vinner etterslepet og skyter først .
Spillets
8

Bytter huk eller " knuckling Down" like utenfor Ring kø for å skyte marmor din , prøver å banke en eller flere kuler på "X" ut av ringen , eller å banke motstanderens skytter ut av ringen . Du kan velge hvilken som helst område rundt ringen for å skyte.
9

Ta en score på en for hver marmor du slår ut av ringen . Ta en score på en for hver gang du treffer en motstander skytespill , og det går ikke ut av ringen og ta alle motstanderens klinkekuler , og deres poeng , hvis du faktisk skyte deres skytespill utsiden av ringen .
10

Pickup kulene du har slått ut og fortsette skytingen til du enten slå din egen skytter ut av ringen , eller du ikke klarer å banke en marmor eller motstanderens skytter ut av ringen .
11

Legg igjen din skytter i ring på slutten av din tur. Plukk opp din skytespill når det blir din tur igjen, selv om den er slått ut av ringen , og ta din tur skyting .
12

avslutte spillet når den siste marmor er skutt ut . Vinneren er spilleren med høyest poengsum på slutten av spillet.

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)