Fortell alle til å sitte i en stor sirkel . Hvis du har mindre enn ti personer spiller , sørg for at alle er minst 3 eller 4 meter fra hverandre .
2
Plukk noen til å være " den. " Denne personen skal stå opp , og etterlater et hull i sirkel hvor personen hadde tidligere sittet .
3
Gi den personen som er "det" et lommetørkle . Personen bør gå sakte rundt sirkelen ( bak alle). Til slutt , bør personen slippe lommetørkle bak noen.
4
Den som er " det", etter å ha falt lommetørkle , skal nå kjøre rundt sirkelen en gang, med formål å være å komme tilbake på stedet der lommetørkle ble droppet . I mellomtiden , personen bak som lommetørkle ble droppet bør forfølge den personen som er "den. " Hvis personen som er "det" gjør det tilbake til lommetørkle først, kan han eller hun sitte i dette området , bli med i sirkelen . Hvis personen som er "det" er fanget før de når lommetørkle , må han eller hun gå til midten av sirkelen - " . I fengsel "
5
Uansett, blir pursuer nå "det" og gjentar trinn 3 og 4.
6
for å frigjøre en person fra " fengsel " ( midten av sirkelen ) , personen bak hvem lommetørkle er droppet kan raskt ta tak i det og kaste det inn i fengsel , der " fange " kan snappe det opp og hoppe ut av sirkelen i jakten på personen som er "den. " Hvis den innsatte kan fange den personen som er "det" før han eller hun når stedet hvor den lommetørkle ble droppet , blir fangen fri og kan bli med i sirkelen , mens personen som kastet lommetørkle inn i midten av sirkelen blir " det . " Hvis ikke , rett og slett blir den personen som kastet lommetørkle inn i midten av sirkelen "it" og fangen tilbake til " fengsel ".