Regler for Snitch , kortspillet

Fiske kortspill har utviklet seg i de fleste kulturer i mange varianter . Når du spiller en fiske kortspill , spillerne prøve å danne dress, farge , eller , i tilfelle av spesialiserte " Go Fish " spillkort , fyrstikker utforming fra kortene i sine egne hender , deres motstanderes hender , eller en uavgjort haug. Snitch er en variant av en iransk fiske kort spill kalt Gharat , som betyr " loot ". Objekt

Dette spillet spilles av to eller flere spillere og involverer to dekk av standard spillkort . Knekter og Twos er vill . Målet med spillet er å bli den første spilleren til å nå 1000 poeng ved å danne sett gjennom tegning de riktige kortene eller utfordrende motstandernes sett.
Setup

Giveren mikser to kortstokker sammen og tre kort , med ansiktet ned , til hver spiller. Giveren plasserer de gjenværende kortene i midten av spilleområdet , snur det øverste kortet med forsiden opp og legger det ved siden av bunken. Spillet begynner til forhandleren rett og fortsetter i klokkens retning.
En eier

Hvis han er i stand til , danner den første spilleren et sett av to eller tre kort (eksempel: KK , 3-3 - J , 4-2 ) . Hvis han ikke er i stand til å danne et sett , trekker han fra sentrum pelen . Han stabler settet foran ham (hvis han har gjort en) og enten forkaster eller fylles hånden , opprettholde en tre - korts hånd . Påfølgende sett er plassert på toppen av hverandre.
Fortsatt Play

Etter hvert som spillet fortsetter , kan hver spiller gjøre en av tre trekk . Han kan lage et sett fra hans egen hånd, lage et sett ved å trekke et kort fra trekkbunken , eller utfordre en motstander øverste settet. Han utfordrer ved å plassere en matchende kortet i nærheten av motstanderens settet. Motstanderen kan gi opp settet eller, hvis han er i stand til , forsvare den ved og toppet det hele med en matchende kort, en jack , eller en to . Utfordreren kan fortsette å utfordre det samme settet med en fyrstikk eller et wild card hvis han er i stand til . Etter utfordreren enten har stjålet sin motstanders sett eller unnlatt å gjøre det, fylles han hånden og leke flyttes til neste spiller.
Finishing the Game

fortsetter inntil trekningen pelen er tom . På dette tidspunktet spillere fortsetter stykket, men kan bare stole på sine egne hender for å danne sett, utfordring, og forsvare. Spillet fortsetter til alle spillerne enten har spilt alle kortene på hånden eller forkastet dem
Scoring

Hver spiller teller og registrerer sin score ved hjelp av følgende verdier. : treere gjennom Nines er verdt fem poeng hver ; Titalls til Kings er verdt ti poeng hver ; Ess er verdt femten poeng ; Toere er verdt tjue poeng ; Jacks er verdt femti poeng . Den første spilleren til å nå 1000 poeng ved å kombinere sin score med tidligere runder er vinneren .

Hobbyer, spill © (www.northgames.biz)